bart jansen bonobooz

Bart Jansen start opnieuw na verkoop Offitel

Nadat ondernemers Bart Jansen en Luc Vannitsen begin dit jaar hun telesecretariaat Offitel verkochten aan sectorgenoot Memo, zijn beide heren niet aan een strand in Spanje gaan liggen. Waar Vannitsen zich ging toeleggen op de productie en verdeling van zijn eigen merk Cavalieri Gin, heeft nu ook Jansen een nieuwe activiteit opgestart: Bonobooz maakt animatiefilmpjes waarmee op een heldere, eenvoudige en grappige manier informatie duidelijk wordt gemaakt.

“Mensen verliezen snel de aandacht als ze lange teksten moeten lezen of saaie presentaties moeten volgen”, vertelt Bart Jansen. “Dat is online nog meer het geval. De nieuwe generaties groeien op met een sterke beeldcultuur. Ze begrijpen en onthouden de materie dan ook veel beter als ze audiovisueel geprikkeld worden. En ook voor ouderen kan een boodschap veel bevattelijker worden overgebracht met een kort animatiefilmpje. Vandaar dat we Bonobooz hebben opgestart.”

Krachtig
De start-up vertrekt vanuit een briefing, waarin de boodschap en de doelgroep worden omschreven. “Vervolgens maken wij een scenario waarin figuurtjes, tekeningen, foto’s en grafieken worden samengevoegd tot een kort, leuk filmpje met een aangename voice-over. Op die manier beschikt de klant over een krachtig instrument om efficiënt met de doelgroep te communiceren. Het voordeel van video is niet alleen dat de boodschap blijft hangen, maar dat je ze niet telkens moet herhalen en een ruim publiek kunt bereiken. Even het filmpje online zetten of de link doorsturen volstaat. We zijn ervan overtuigd dat dit de toekomst is.”

Bonobooz is trouwens niet het enige bedrijf dat Bart Jansen na de verkoop van Offitel runt. Hij is ook nog eigenaar/zaakvoerder van Pick-a-Pouf (meubilair uit kunststof) en het wellness-centrum Essenzi in Genk.