Nieuws Limburg Bouwen of verhuren doe je met de oortjes

Bouwen of verhuren doe je met de oortjes

Bouwen of verhuren doe je met de oortjes

Het Hasseltse communicatiebureau Expliciet heeft een order binnengehaald om via podcasts alle bouwers, kopers van vastgoed, huurders en andere vastgoed-betrokkenen in heel België te informeren en te inspireren. Het bureau van Jan Martens en Maarten Princen slaat hiervoor de handen in elkaar met Immoweb, het vastgoedplatform dat wordt geleid door de Limburgse CEO Piet Derriks. “Een belangrijke stap voor ons bedrijf, op weg naar een nationaal bereik”, zegt Jan Martens van Expliciet.

Een woning bouwen of renoveren is geen evidentie. Het ontwerp opmaken, de materialen en aannemers kiezen, de werken opvolgen, het budget onder controle houden… Maar ook als je een woning gaat kopen of huren komt er heel wat bij kijken. Omdat je zo’n dingen meestal maar één keer in een leven doet en er belangrijke consequenties aan vasthangen, wil iedereen die de stap gaat nemen, zich terdege informeren.

Dat vindt ook vastgoedwebsite Immoweb, één van de meest bezochte websites van België. CEO Piet Derriks, een echte Limburger, wil via diverse media zoveel mogelijk mensen informeren over alle stappen die komen kijken bij bouwen, kopen, verhuren, huren of renoveren van een woning. Hij heeft hiervoor het Hasseltse communicatiebureau Expliciet onder de arm genomen. Ze gaan alvast van start met een nationale podcast (in twee talen) om breed over deze thema’s te communiceren.

“Podcasts zijn een uitstekend instrument om vooral jongeren te bereiken”, weet Joren Vanroy van Expliciet. “Ook mensen die veel onderweg zijn en geen blogs lezen, vinden dit het ideale informatiekanaal. We hebben onze klant Immoweb dan ook geadviseerd om in te spelen op deze trend.” Voor Expliciet gaat het om een grote opdracht, en dit zowel door de hoge frequentie, de aard van het medium als het nationale bereik dat wordt beoogd. “Een belangrijke stap in de profilering van ons bureau in delen van het land waar we momenteel nog niet actief zijn”, zeggen Jan Martens en Maarten Princen. “En zo dragen we het kwaliteitslabel ‘Made in Limburg’ verder mee uit…”

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.