Mensen die al een job hebben, maar andere horizonten willen verkennen, zijn niet direct geneigd om te solliciteren aan een groot raam met de neon-reclame van een uitzendkantoor. Daarom wil ASAP (Genk) het anders aanpakken. In Antwerpen openen ze hun eerste ‘camouflagekantoor’. Het gaat om een discrete locatie voor werving en selectie, vooral van hogere profielen.
“We screenen vaak mensen die al ergens aan de slag zijn, en graag discreet solliciteren,” zegt Ruben Peumans, CEO van ASAP. “Daarom kleden we dit kantoor neutraal in. Voor andere activiteiten, bijvoorbeeld uitzendarbeid, is zichtbaarheid net wél belangrijk, en sparen we kosten noch moeite om in het oog te springen.”
Om dezelfde redenen van discretie, werkt ASAP ook steeds meer met online screenings, waarbij kandidaten thuis vragenlijsten moeten invullen om hun competenties te testen.
ASAP breidt overigens het netwerk van 80 kantoren verder uit. Nieuwste aanwinst van de groep is een vestiging in Herentals. “In de Kempen zaten we nog met een blinde vlek qua uitzendarbeid,” geeft Ruben Peumans aan.