CRG Zonhoven Claes JBC

Claes knipt lintje voor beleving met kind, mama en bomma

Mooi binnen de vooropgestelde deadlines hebben Ann en Bart Claes van Claes Retail Group (CRG), moederbedrijf boven modemerken CKS, JBC en Mayerline, hun nieuwe shoppingconcept in Zonhoven officieel geopend. Het is voor het eerst dat ze hun drie merken verenigen op één site. "Het doel is om hier families te verwelkomen die over de generaties, stijlen en budgetten heen, hier hun gading kunnen vinden", aldus broer en zus Claes.

Eerst was het een sporthal, nadien de thuisbasis van Colruyt en tot voor kort een winkel van Jumbo. Maar nu is het gebouw langs de verbindingsweg in Zonhoven dus een grote conceptstore van modemerken JBC, CKS en Mayerline. "We zijn een ondernemersvriendelijke gemeente die graag ondersteuning biedt aan nieuwe initiatieven", zegt burgemeester Johnny De Raeve. "Toen dit pand vrij kwam hebben we de link gelegd met de ambities van Claes Retail Group (CRG). De invulling die zij hier geven, is een mooie vervollediging op het handelsaanbod in Zonhoven."

De keuze voor Midden-Limburg is niet toevallig. "Als Limburgse ondernemers zijn we trots op onze roots", zegt Ann Claes. "Lokale verankering is een van onze belangrijkste pijlers, omdat we op deze manier kunnen bijdragen aan de lokale economie. Dat we deze innovatie kunnen uitrollen zo dichtbij huis, voelt eens zo authentiek.”

En wat die innovatie dan concreet inhoudt? Mede-eigenaars Ann en Bart Claes hebben gekozen voor een grote winkel met een gemeenschappelijke, herkenbare voorgevel. Daar achter schuilen 2 winkelpanden, met in het ene een combinatie van JBC en (een shop-in-shop van) CKS, en in het andere Mayerline. "Op die manier kunnen we onze visie op geïntegreerde familieshopping verwezenlijken", legt Ann Claes uit. "We hebben sowieso de ambitie om met onze 3 merken te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van ons volledige klantenbestand, dat divers is in leeftijd, stijl en budget. Door dat alles te bundelen op één site, kunnen we een brug slaan tussen verschillende generaties en doelgroepen."

Bart Claes vult aan: “De kracht van ons bedrijf ligt in de diversiteit en uniciteit van onze merken. Elk merk heeft zijn eigen DNA en doelgroep, maar dankzij dit nieuw winkelconcept kunnen we wel een kruisbestuiving tot stand brengen. De nieuwe winkels zijn een uitdrukking van onze voortdurende inzet om onze klanten de best mogelijke winkelervaring te bieden."

Tijdens het openingsweekend worden de klanten verwend met animatie en proevertjes van lokale ondernemingen als Monx-koffie (Zonhoven) en Barù-chocolade (Diepenbeek).