Jef_Cornelissen-300×214

Cornelissen groeit triple digit en gaat bijbouwen

De familiale brouwerij Cornelissen in Opitter (vroeger St-Jozef) groeit als kool. "Onze exportstrategie heeft ons geen windeieren gelegd", zegt CEO Jef Cornelissen (jr.). "Sinds we zowat een jaar geleden resoluut de kaart van de verre export hebben getrokken, is onze omzet gegroeid met een percentage van 3 cijfers." De ambachtelijke brouwerij haalt nu al zo'n 5 miljoen euro omzet dankzij de uitvoer naar landen als Rusland, China en Taiwan. Zuid-Amerika, Australië, de Filipijnen en Indonesië staan nog op de agenda. De bieren worden er verkocht onder de eigen merknamen als Ops-Ale, Pax Pils, Limburgse Witte, Gummarus en Herkenrode.

"Waar export tot voor kort minder dan 10% van onze omzet uitmaakte, willen we op korte termijn 10% van onze omzet in China alleen realiseren", aldus nog Jef Cornelissen. "De Chinese markt is 'booming business'. Ze investeren daar graag in luxe-artikelen zoals Belgisch bier."

Cornelissen heeft door de groei nood aan extra ruimte. "Er moet capaciteit bijkomen, onder meer om flessen af te vullen", stelt de CEO. "De plannen om 700 m2 bij te bouwen liggen klaar. Voorts denken we aan een belevingscentrum, waar bezoekers onze ambachtelijke productie en het hoge kwaliteitsniveau kunnen ervaren."