Nieuws Limburg Dikke bestelbon en nieuwe dienst bij jarig BestBuro

Dikke bestelbon en nieuwe dienst bij jarig BestBuro

Dikke bestelbon en nieuwe dienst bij jarig BestBuro

Het opleidings- en trainingscentrum BestBuro van zaakvoerder Elke Stultjens heeft diverse redenen om te vieren. Precies tien jaar na de oprichting viel een mooi order van UCLL in de bus. BestBuro, gevestigd in Officenter Hasselt, haalde het raamcontract binnen om alle medewerkers van de hogeschool te trainen in de meest courante softwareprogramma’s. Daarnaast kondigt Elke Stultjens een gloednieuwe dienst aan, waarbij bedrijven in een traject worden klaargestoomd om hun digitale hygiëne op orde te brengen. Meer concreet worden er duidelijke afspraken en regels vastgelegd om digitaal samen te werken. Wie het goed doet, krijgt van BestBuro het i-label, wat staat voor ‘i-fficient werken’.

Goed nieuws! BestBuro heeft de aanbesteding binnengehaald om drie jaar lang alle Microsoft Office-trainingen en diverse andere opleidingen aan te bieden bij UCLL-medewerkers. “De nood om efficiënter te werken met de programma’s die we dagelijks gebruiken, is hoog”, zegt Nathalie Peeters, HR-partner bij hogeschool UCLL. “Dankzij BestBuro zullen onze 1.750 medewerkers de kans krijgen om heel wat tijdswinst te boeken en minder digistress te ervaren. Met een vaste partner voor de Office-trainingen kunnen we de wachtlijst snel wegwerken. In eerste instantie focussen we op Outlook-trainingen, daarna willen we ook Excel, OneNote en Teams aanbieden.”

Elke Stultjens van BestBuro is uiteraard in haar nopjes met de toekenning van het contract. Het betekent een nieuwe mijlpaal in het tienjarig bestaan van het trainingsbureau. “En precies op die verjaardag lanceren we een nieuwe dienst”, zegt ze. “Los van de kennis-trainingen die we bieden, merken we dat heel wat bedrijven worstelen met de concrete toepassing van de digitale toepassingen. Er heerst chaos in de samenwerking omdat er een soort digitale etiquette ontbreekt. Wanneer doe je meetings via Teams, wie stuur je informatie via e-mail, wanneer zet je een overste in kopie van je communicatie, enzovoort. Er is een duidelijke nood aan concrete afspraken om de ‘digitale hygiëne’ in een bedrijf te waarborgen. We hebben bij BestBuro hier een traject rond uitgewerkt dat alle regels netjes afbakent, zodat de kennis van de digitale tools ook daadwerkelijk leidt tot tijdwinst, vlotte samenwerking én een verhoogde efficiëntie voor de onderneming. Dit is niet alleen een zegen voor het individuele welzijn van elke medewerker, maar ook voor het rendement van het bedrijf. Wie dit alles goed toepast, krijgt van ons het i-label, een keurmerk waarbij het individu (i) centraal staat om het team te versterken.”

BestBuro is razend ambitieus om met deze dienstverlening verder te groeien. “Als we zouden kunnen, verdubbelen we morgen al ons aantal medewerkers”, zegt Elke Stultjens. “Het probleem is dat we ze niet vinden. Het is nochtans geen loodzwaar eisenpakket waar kandidaten aan moeten voldoen. IT-kennis wordt bijvoorbeeld niet gevraagd. Wie ervaring heeft op de werkvloer en het graag en vlot wil uitleggen, is welkom bij ons. En een mondje Frans praten, dat helpt ook. Echt: wie zich geroepen voelt, mag morgen al van start gaan!”

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.