overname_impuls

Dirk Houben geeft zijn Impuls in goede handen

Jurgen Buekers en Luc Valvekens nemen het communicatiebureau Impuls over van stichter Dirk Houben. "Het is het juiste moment. 43 jaar na de oprichting kan ik Impuls stilaan loslaten. Het team is helemaal klaar om onder leiding van (meerderheidsaandeelhouder) Jurgen de toekomst te grijpen", zegt Dirk Houben.

Impuls vormt een gevestigde waarde in het Vlaamse communicatielandschap. Het Genkse communicatiebureau werd in 1980 opgericht door Dirk Houben en werkt al jaren voor klanten op Vlaams, Belgisch en zelfs internationaal niveau. Na 43 jaar geeft oprichter Dirk Houben nu de fakkel door aan Jurgen Buekers, die al meer dan 15 jaar actief is in het bedrijf. Een logische volgende stap, die de stabiele positie van het bedrijf andermaal kracht bijzet.

De volgende stap
"Het is het juiste moment. 43 jaar na de oprichting kan ik Impuls stilaan loslaten. Het team is helemaal klaar om onder leiding van Jurgen de toekomst te grijpen", aldus de afscheidnemende stichter. "Zowel qua team als klantenportefeuille is er een stevig fundament om verder op te bouwen. En achter de schermen kunnen ze nog altijd op mijn hulp rekenen. Ik sta het team waar nodig nog enige tijd met raad en daad bij als mentor en consultant."

Maar het eigenaarschap draagt hij nu over. Het bedrijf komt na een interne overname in handen van Jurgen Buekers en Luc Valvekens. En die overname komt niet geheel onverwacht. Jurgen is al meerdere jaren mee verantwoordelijk voor de dagdagelijkse werking van Impuls. Daarnaast zet hij de strategische lijnen uit voor verscheidene klanten én voor Impuls zelf. De huidige koers vzal dus ook niet veranderen. "Meer nog, onze positionering scherpen we alleen maar verder aan met deze overname", aldus Jurgen Buekers, die de meerderheid van de aandelen overneemt.

Maar ook Luc Valvekens, al meer dan 10 jaar de digitale strateeg binnen Impuls Communicatie, stapt mee in het kapitaal. Hij volgt de digitale ontwikkelingen en trends al jaren op de voet en zal Impuls op digitaal vlak verder richting geven. Zijn expertise zal ook worden aangewend om financieel de juiste koers te blijven varen. "Zo hebben we de ambitie om dit jaar de kaap van 6 miljoen euro omzet te overschrijden", stelt Luc tot slot.