Tormans koopt brouwerij: van 5.000 naar 40.000 hectoliter
Jan Tormans, eigenaar van het outsourcingbureau in technische profielen dat zijn naam draagt, heeft de Sint-Benedictusabdij van Hamont-Achel, beter bekend… Lees meer
Maar liefst 3.200 bedrijven in België en het buitenland krijgen elke week een mand met vers fruit geleverd van Fruitsnacks. Het familiebedrijf uit Nieuwerkerken is dan ook ‘goed bezig’, en werd daarom zopas door Unizo Limburg verkozen tot Limburgse KMO van het Jaar. De bekendmaking en uitreiking van de award gebeurde dinsdagavond in Kasteel Engelhof in Houthalen-Helchteren.
“Fruitsnacks houdt zich staande in een bijzonder moeilijke marktsituatie en blijft ook voortdurend investeren en innoveren”, zegt Christophe Wels, voorzitter van de jury die de Limburgse KMO van het Jaar verkiest. “Als een echte olievlek breidt Fruitsnacks steeds weer verder uit. Ze hebben de coronacrisis omgebogen naar een kans om concurrenten over te nemen. Bovendien richten ze sinds kort hun pijlen ook naar het buitenland, meer bepaald Nederland en Duitsland.”
Daarenboven zet Fruitsnacks actief in op maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaamheid en efficiënt energiegebruik. “De voorbije jaren nam het bedrijf meerdere initiatieven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en een energie-positief bedrijf te zijn”, weet Wels. “Er werd een windmolen geplaatst, de industriële koelinstallatie werd omgebouwd tot een ecologische installatie met warmterecuperatie en er wordt met elektrische wagens gereden. Verder valt het op dat Fruitsnacks nooit voor winst op korte termijn gaat, maar een uitgekiende langetermijnvisie hanteert die gebaseerd is op een duurzaam beleid met duidelijke structuren, risicospreiding en actieplannen. We overhandigen Roel, Karel, Heidi en hun team dus met veel trots de award voor de Limburgse KMO van het Jaar. En we hopen dat zij op 6 december ook als nationale winnaar uit de bus komen.”
Roel Paesmans van Fruitsnacks reageert: “We zijn ongelooflijk blij met deze award! Het motiveert ons om de ingeslagen weg met veel enthousiasme verder te zetten. Fruitsnacks koestert de ambitie om een steeds beter levenswerk neer te zetten. We willen een steen verleggen en met name een betere wereld achterlaten voor de volgende generaties. Daarnaast willen we mensen charmeren met onze producten en streven we ernaar dat (ex-)medewerkers vertellen hoe goed het werken is bij ons. Deze award van Unizo Limburg is een mooie schouderklop om die dromen en ambities te realiseren.”
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Jan Tormans, eigenaar van het outsourcingbureau in technische profielen dat zijn naam draagt, heeft de Sint-Benedictusabdij van Hamont-Achel, beter bekend… Lees meer
Dessertenwinkel Peas, vooral gekend van de vegan cinnamon rolls, stopt ermee. "Ons verhaal kent hier en nu een einde", aldus… Lees meer
Afslankstudio's en personal trainers boeken dezer dagen mega-successen omdat werknemers en zelfstandigen de corona-kilo's dringend kwijt willen. "We tellen nu… Lees meer
Tim Vandewinkel van het bedrijf Loft Interieur/Lofra Projects met vestigingen in Kinrooi en Diepenbeek, mag zich een jaar lang de… Lees meer
Thierry Jacobs opent op 16 oktober de gloednieuwe 'citylounge' Saint Street op de markt van Sint-Truiden. “De afgelopen twee jaar… Lees meer
Reacties
Proficiat Heidi, Karel en Roel. Doe zo verder.