Jos-Kwaspen-1

Europees callcenter van Center Parcs schept 120 jobs in Peer

Sinds de vakantieparken van de groep Center Parcs werden ingelijfd door het Franse Pierre et Vacances, zijn er operationeel enkele ingrijpende veranderingen gebeurd. Zo werden de boekingcentrales voor heel België, Nederland en Duitsland gegroepeerd in Peer. In dit callcenter op de site van Center Parcs Erperheide werken nu zo’n 120 mensen.

Maar ook in Erperheide zelf zit men geen minuut stil. Ondanks de moeilijke economische situatie, waarbij uitgaven voor luxevakanties op een lager pitje stonden, gaat Center Parcs in Peer enkele miljoenen investeren. “In 2011 zullen we een 50-tal bungalows upgraden van een standaard naar een luxe-inrichting,” vertelt directeur Jos Kwaspen. “Verder zullen 140 andere bungalows een facelift met nieuw meubilair krijgen. Voor 2012 staan investeringen in de vernieuwing van de restaurants en cafés op het programma.”

Erperheide heeft een goed jaar 2010 achter de rug. “We hebben het beter gedaan dan het gemiddelde in onze sector,” legt Jos Kwaspen uit. “Het aantal werknemers (1100 in park en callcenter samen) is toegenomen, en ook de boekingen voor volgende zomer lopen erg goed. We zetten het jaar dus hoopvol in.”