Eurosys _Afbeelding

ExperITo: de tevredenheid van jouw medewerkers bepaalt onze prijs

EuroSys heeft een dienstenformule uitgewerkt waarbij de tevredenheid van de gebruikers centraal staat. De klant betaalt hierbij een vaste kost per medewerker die afhankelijk is van de tevredenheid van de IT-support en de complexiteit van de omgeving. “Het idee is dat we klanten korting geven op hun contract wanneer hun gebruikers niet tevreden zijn van onze diensten. Het is zowel in het belang van de klant als van EuroSys dat de systemen goed draaien”, zegt Joeri Rubens, sales en marketing manager bij EuroSys.

ExperITo is een nieuwe manier van dienstverlening. “Het is een nieuwe dienstenformule waarbij we een vaste prijs per medewerker hanteren”, legt Rubens uit. “Wat dit concept vooral uniek maakt, is dat de vaste kost per medewerker afhankelijk is van de klanttevredenheid van onze IT-support. Het is namelijk zo dat we onze klant een korting geven op hun contract, wanneer hun gebruikers niet tevreden zijn van onze diensten.”

Gebruiksvriendelijke tool

Het idee voor deze nieuwe dienstverlening is eigenlijk ontstaan uit de vaststelling dat niet alleen bedrijven klant zijn van EuroSys, maar ook de medewerkers van die bedrijven. “De medewerkers werken elke dag met de digitale middelen die wij voor hen implementeren en onderhouden”, geeft Rubens aan. “Het zijn zij die ondervinden of we ons werk zeer goed doen, of net niet. Daarom heeft elke medewerker in zijn of haar systeembalk permanent een knopje staan waarop de klanttevredenheid kan aangepast worden. Er zijn drie niveaus, elk met een eigen smiley-icoontje: tevreden, neutraal of ontevreden.”

De klanttevredenheid wordt permanent gemonitord zodat de customer service afdeling van EuroSys meteen actie kan ondernemen bij enige ontevredenheid. “Als medewerkers niet tevreden zijn, kunnen ze de status veranderen en in een opmerking plaatsen wat er misloopt”, zegt Sofie Gielen, customer success coördinator bij EuroSys. “De opmerking komt meteen bij onze customer service dienst terecht zodat we snel kunnen schakelen en de juiste collega’s op de hoogte brengen.”

Positieve reacties

De eerste reacties van onze klanten zijn allemaal positief. “We merken dat onze klanten belang hechten aan de gebruiksvriendelijkheid”, zegt Rubens.  “Het is zowel in het belang van onze klant als van EuroSys zelf dat de systemen goed draaien. In klassieke formules betekenen meer uren voor de partner ook meer inkomsten maar voor de klant meer kosten, terwijl in deze formule beiden gebaat zijn als de omgeving zo efficiënt mogelijk draaiend gehouden wordt. Dit uitgangspunt spreekt zaakvoerders aan want als er iets misloopt, zijn we zelf de dupe.”

“ExperITo is echter niet weggelegd voor iedereen. Het netwerk, de hardware en de software moet namelijk wel aan bepaalde minimale vereisten voldoen alvorens we hiermee van start kunnen gaan. Ook zal de complexiteit van de omgeving mee de finale kostprijs per gebruiker bepalen. Des te eenvoudiger, des te goedkoper, waarbij we ook weer een gezamenlijk doel nastreven: IT zo eenvoudig mogelijk houden. Het is dus geen one-size-fits-all.”

“In de basis is ExperITo vooral supportgericht, maar er kunnen ook uitbreidingsmodules gekozen worden zoals security of user adoption, waar er wordt gekeken naar de ondersteuning in het veiliger en beter gebruiken van de software en systemen. Zo kunnen wij detecteren met welke problemen gebruikers vaak moeilijkheden hebben”, legt Rubens verder uit. “Voor onze nieuwe klanten hebben we een leuk welkomstpakket ontworpen met onder andere een mok met een QR-code naar ExperITo, een octopus met verschillende USB-adapters en een privacy shutter voor de webcam”, sluit Gielen trots af.

EuroSys begeleidt bedrijven in hun digitale transformatie via een breed aanbod van innovatieve oplossingen.