hillviewsign

Extra mankracht en aanbod bij Hillview

Content sprints voor sociale media en podcasts: het zijn maar enkele nieuwigheden die het jonge Genkse videoproductiehuis Hillview in zijn aanbod opneemt. Oprichters Filip Hellings en Sam Conings hebben intussen ook Frederik Luyten weten te strikken om het management te versterken.

Hillview zet zijn groeiambities kracht bij met een ruimer aanbod, dat focust op merken en bedrijven, overheden en sociale media. Het agency, dat 5 jaar geleden werd opgericht door Filip Hellings en Sam Conings, wil daarmee bijblijven in de vernieuwing van de audiovisuele media.

“De vraag naar creatieve content neemt alsmaar toe”, stelt Conings. “Onderzoek wijst uit dat mensen gemiddeld elke dag 3 uur naar video’s op hun smartphone kijken. Het spreekt dan ook voor zich dat wij, naast corporate, reclame- of overheidsprojecten, ook inspelen op korte video’s ten dienste van onze klanten. Deze ‘content sprints’ zijn vooral interessant voor sociale media, bijvoorbeeld TikTok-filmpjes, reels en online advertenties. Hiermee krijgen klanten de mogelijkheid om binnen een beperkte tijdspanne een uitgebreide én professionele contentbibliotheek aan te leggen. Met amper 1 dag productie ontgrendelen we tot 6 maanden hoogwaardige
content, in lijn met de merkidentiteit van onze klant en multi-inzetbaar binnen sociale media kanalen of online advertenties.”

Samen met reclamebureau RCA maakt Hillview ook professionele podcasts, onder de noemer That Sound. “Een geweldige opportuniteit om je boodschap rechtstreeks bij de juiste doelgroep te krijgen”, vindt Conings. “Educatief of ‘just for fun’, podcasts zijn vandaag een hele relevante schakel in de storytelling-strategie van een merk.”

De groei van het jonge bedrijf wordt tevens onderstreept met de uitbreiding van het team. Onder meer Frederik Luyten heeft recent Hillview vervoegd als business developer. “Zijn ervaring als marketeer moet helpen om nieuwe kansen te onderzoeken en strategische partnerships uit te bouwen”, zegt Sam Conings.

Luyten zelf is klaar om erin te vliegen: “De audiovisuele sector evolueert en innoveert aan een rotvaart. Bij Hillview ligt een duidelijke en dynamische visie op tafel, erg boeiend en dankbaar om daarmee aan de slag te gaan.”