bdb karlien de turck

Familie De Turck verkoopt Kaasbrik

Zuivelcoöperatie Milcobel heeft het familiebedrijf Kaasbrik in Halen overgenomen. Karlien De Turck, dochter van stichter Johan, blijft CEO en zal het internationaal groeitraject van de kaasverwerkende onderneming verder vorm geven.

Familiebedrijf Kaasbrik bestaat 30 jaar en telt intussen 30 werknemers, die een jaarlijkse volume van 10.500 ton kaas verwerken voor een omzet van 40 miljoen euro. Er wordt vooral mozarella geraspt, die naar voedingsgroothandels, supermarkten en andere B2B-klanten in binnen- en buitenland gaat.

Met de coöperatieve Milcobel komt er nu een interessante koper op de proppen, die het personeel van Kaasbrik integraal overneemt en Halen als een aparte productie-unit zal behouden. “Met de overname van Kaasbrik kunnen we onze positie als significante speler op de globale mozzarellamarkt verder versterken", zegt Nils van Dam, CEO van Milcobel. "Er is een zeer grote complementariteit tussen Milcobel en Kaasbrik. Mozzarella is een moeilijk en kwalitatief product dat de nodige expertise vereist, en met Kaasbrik hebben we daarin de ideale partner gevonden.”

Johan De Turck, voorzitter van de Raad van Bestuur van Kaasbrik, bevestigt: ”Ik ben verheugd dat Kaasbrik in handen komt van een sterk Belgisch bedrijf met dezelfde waarden. Bovendien is de verankering in Limburg verzekerd. Ik ben ontzettend trots op wat we met ons team de afgelopen jaren gerealiseerd hebben. Mijn dochter Karlien blijft CEO en zal het internationaal groeitraject verder leiden.”

CEO Karlien De Turck gaat verder: “Wij verzekeren op deze manier de aanvoer van zeer kwalitatieve mozzarella, door één van de meest toonaangevende spelers in het mozzarella-landschap. De familie is ervan overtuigd dat de 2 bedrijven samen veel sterker staan en mooie zaken gaan verwezenlijken.”