Farmaline horizontaal – Lode Fastré & Leen Ponet

Farmaline verdubbelt omzet sinds lockdown

Vergeleken met vorig jaar zag online apotheek Farmaline de afgelopen 4 weken de omzet verdubbelen. Ergens is het logisch, want mensen hebben meer nood aan producten om hun gezondheid te verbeteren, én bovendien bestellen mensen die niet uit hun kot mogen komen, nu eenmaal meer online. "Ondanks de enorme drukte slagen we er toch in om het coronavirus buiten ons bedrijf te houden", aldus zaakvoerder Lode Fastré en Leen Ponet.

Sinds de start van de lockdown, nu juist een maand geleden, verdubbelde online apotheek Farmaline zijn omzet. "Ondanks de groeiexplosie staat gezondheid op de eerste plaats", stellen de zaakvoerders. "Het kostte bloed, zweet en tranen om onze organisatie op zo’n korte tijd uit te breiden. Hoewel we in enkele weken tijd meer dan 100 extra medewerkers aanwierven, hielden we altijd één duidelijk doel voor ogen: besmetting van werknemers voorkomen. Dat doen we op twee manieren. Enerzijds adviseren we onze klanten om niet te hamsteren. Zo blijft de vraag binnen de perken en kan iedereen veilig thuis beleverd worden. Anderzijds hanteren we zelf heel strikte social distancing-regels, stellen we interne toezichthouders aan en huren we extra poetsploegen in. Met resultaat. Nog geen enkele medewerker geraakte besmet. Hout vasthouden..."

En welke producten doen het goed in coronatijden?
"Enerzijds uiteraard de producten die coronasymptomen bestrijden, zoals ontsmettende gels en zepen (+34%), maar ook 31% meer pijnstillers à la paracetamol en Ibuprofen, voor patiënten met koorts. En ten slotte 21.000 neus- en keelsprays (+28%). Daarnaast zitten zitten voedingssupplementen en producten die de weerbaarheid verhogen in de lift. Bovendien explodeert de verkoop van thermometers (3.360 stuks). En van haarkleurmiddelen", besluit Fastré met een knipoog.