fds breidt uit

FDS wint 30% in coronajaar

FDS Promotions, het Lommelse bedrijf van Ad Fransen en Isabel De Somer, heeft een ijzersterk jaar achter de rug. Door tijdig om te schakelen van relatiegeschenken naar corona-werende artikelen, wist FDS af te sluiten met een groei van 30%. "Om op dat elan door te gaan, benaderen we nu klanten in heel Europa", aldus de zaakvoerders.

De core-business van FDS Promotions is bedrukte relatiegeschenken. Een sector die door de afgelasting van events en de ophokplicht van medewerkers en klanten, niet al te rooskleurig voor de dag kwam in volle coronacrisis. "We waren dan ook genoodzaakt om bij te schaven", weet Ad Fransen, die samen met Isabel De Somer het bedrijf runt.

FDS Promotions werd op die manier expert in mondmaskers en handgels, die werden verkocht aan overheden, apotheken en ondernemingen. Het bedrijf liet ook een metalen zuil maken om via een voetpomp vloeistof te doseren. "Dit alles leidde tot een omzetstijging van meer dan 30% in 2020", aldus de bedrijfsleiding. "De sterke groei heeft ons doen inzien dat er nog veel potentieel zit in deze KMO, maar dat we eerst moeten investeren om de opportuniteiten te kunnen benutten. Dat hebben we nu alvast gedaan met de lancering van een nieuwe, internationale webshop. Het moet voor FDS de poort openen om een gevestigde waarde te worden in Duitsland, Frankrijk en Nederland, maar ook om onze positie in België te versterken", besluiten Fransen (F) en De Somer (DS).