overname_impuls

Genks communicatiebureau zoekt volk voor nieuwe impulsen

Het gaat hard met Impuls Communicatie uit Genk (C-Mine Crib). Negen maanden na de management buy out door Jurgen Buekers en Luc Valvekens is het creatieve bureau op zoek naar 6 nieuwe mensen. "We moeten onze kantoren herschikken om plaats te maken voor de extra collega's" zegt Jurgen Buekers.

Impuls Communicatie is bij velen nog gekend door stichter Dirk Houben, die in 2023 besliste om na 43 jaar de fakkel door te geven. Trouwe medewerkers Jurgen Buekers en Luc Valvekens sprongen op de kar om de bedrijfsleiding over te nemen. Met succes, want Impuls heeft de wind in de zeilen.

“We hebben de tijd genomen om enkele eigen accenten te leggen”, stelt Buekers. “Vooral in het profiel van de klanten hebben we duidelijke keuzes gemaakt. We stellen onze expertise graag ter beschikking van organisaties die een maatschappelijke meerwaarde bieden. Daarbij zijn er nog veel overheidsinstanties. Ze hanteren een werkwijze die ons bureau goed ligt. Zo groeit er wederzijds respect en worden samenwerkingsverbanden voor de lange termijn afgesloten. Een mooi voorbeeld is de Vlaamse Waterweg, waar we al sinds jaar en dag voor in de weer zijn.”

De strategie legt Impuls geen windeieren. “We tellen veel nieuwe klanten, en surfen mee op de groei van ons bestaand cliënteel”, aldus nog Buekers. “Tel daarbij nog de toenemende vraag naar nieuwe marketing en communicatievormen, zoals sociale media of korte video-content, en je weet meteen dat een versterking van het team zich opdringt. Momenteel zoeken we 6 nieuwe mensen (waarvan ook enkele vervangingen) voor diverse specialisaties. Dat is veel voor een bedrijf met 20 collega’s. We hebben in ieder geval de wind in de zeilen”, besluit de CEO veelbelovend.