kayzr

Golazo koopt keipopulaire Kayzr

Golazo, het sportmarketingbedrijf van Bob Verbeeck uit Beringen, heeft Kayzr overgenomen, een immens populair platform voor e-sports en gaming. Voor de Limburgse overnemer is het een manier om toegang te krijgen tot een jonger publiek, dat vandaag via klassieke mediakanalen en traditionele sportwedstrijden moeilijk te bereiken is.

Het is via Sportizon, de consulting- en activatie-afdeling van de Golazo-groep, dat Kayzr wordt ingelijfd. Daarmee krijgt het Beringse bedrijf er in één klap 100.000 actieve gebruikers bij. Zij volgen op het platform van Kayzr wedstrijden van e-sports en allerlei computergames. De Kayzr League is één van de grootste competities in de Benelux.

Een interessant publiek, vinden ze bij Sportizon-Golazo: "De interesse in e-sports, gaming en gamificatie in de sport neemt ieder jaar exponentieel toe.", weet Michel Francken, CEO van Sportizon. "Onze groep heeft de voorbije jaren al wat initiatieven op het vlak van digitale en virtuele challenges genomen. Niet in het minst om via die weg de zogenaamde ‘Gen Z’ aan te spreken die steeds moeilijker via klassieke mediakanalen of traditionele sportwedstrijden te bereiken is. Om een grotere, logische stap in esports te zetten, drong een samenwerking met een specialist zich op. Kayzr beantwoordt helemaal aan dat profiel."

De Limburgse overnemer wil al meteen zijn stempel drukken op Kayzr. "Het is door de gezamenlijke overtuiging om in te zetten op verantwoord gamen met de focus op het fysieke en mentale welzijn, dat beide partijen met elkaar in zee zijn gaan", vertelt Francken. "Nu gamen voor velen een vast patroon geworden is in hun dagelijks leven, wordt het belang om dat op een gezonde manier te doen, alleen maar groter. Laat dat nu net de missie zijn van sportbedrijf Golazo: iedereen motiveren om te bewegen en gezond te leven."

"We slaan hiermee een dubbelslag", aldus nog Michel Francken. "We begeven ons voor het eerst echt op het pad van de e-sports, wat een must is voor een bedrijf dat in alle aspecten van de sport wil groeien. Het geeft onszelf en onze klanten tal van nieuwe opportuniteiten. Tegelijk willen we al wie gamet motiveren om dat op een gezondere manier te doen. En dan hebben we het zowel over voldoende beweging tussendoor, gezonder eten en drinken en voldoende aandacht voor rustpauzes en slaap.”