Heel wat ondernemingen zien door de bomen het bos niet meer als er wordt gegoocheld met termen als het mobiliteitsbudget, TCO, EV, PHEV, NEDC2 of WLTP. “Nochtans zijn dat belangrijke facetten om rekening mee te houden als de vloot moet vernieuwd en vergroend worden”, zegt Gregory Maridjan-Koop van Shelby MM. “Wat wij met onze start-up gaan doen, is een route creëren voor bedrijven om hun wagenpark futureproof te maken. Dat kan door het beschikbare vlootbudget om te vormen naar een mobiliteitsbudget. Dat creëert meer vrijheid voor zowel het bedrijf als de medewerkers. Zo zal er een combinatie mogelijk zijn van meerdere mobiliteitsoplossingen zoals een wagen, een elektrische fiets én een abonnement op het openbaar vervoer.” De zaakvoerder kan hiervoor gebruik maken van zijn expertise als vlootbeheerder en HR-professional.
“Elke dag opnieuw wordt een vlootbeheerder geconfronteerd met ingenieuze verhalen om toch maar te kunnen afwijken van de regels, budgetten en afspraken”, weet Maridjan-Koop. “Door het beheer van het wagenpark uit te besteden aan een onderneming zoals Shelby MM, krijgt de bedrijfsleider een duidelijk overzicht van de talloze mogelijkheden in brandstofkaarten, verzekeringen, banden, leasetarieven, dealerconventies en nog zoveel meer. Op die manier is er altijd een aanspreekpunt voor de vergroening en een budgetvriendelijk beheer van het wagenpark”, besluit .