Technical director Joris Spruyt van ACB Group (Foto: Boumediene Belbachir)

Grote uitbreiding en extra volk voor ACB

ACB Group uit Lummen, gespecialiseerd in wegmarkeringen voor binnen en buiten, legt een ambitieus investeringsplan op tafel. Nieuwe machines en gebouwen moeten een forse uitbreiding van de productiecapaciteit mogelijk maken. Er komen ook heel wat nieuwe jobs bij.

De kans is groot dat de lijnen, vlakken, waarschuwingen, iconen of andere markeringen die u aantreft op wegen, zebrapaden, parkings, winkelvloeren of bedrijfshallen werden ontwikkeld en geplaatst door ACB Group uit Lummen. Het familiebedrijf is marktleider in België en heeft internationaal een stevig klantenbestand.

ACB (wat staat voor All Chemie Belgium) heeft de coronacrisis alvast goed verteerd. Na diverse jaren van omzetgroei met dubbele cijfers, werd ook in 2020 een stijging van 12 procent genoteerd. De verminderde productie van gespecialiseerde verven werd gecompenseerd door de opstart van een productielijn voor alcoholgel.

In 2021 wordt de draad helemaal opgepikt en wordt volop ingezet op de uitbreiding van de core business. CEO Jeffrey Jennen en technisch directeur Joris Spruyt (foto) maken 1,5 miljoen euro vrij voor onder meer de aankoop van 3 mengmachines, de uitbreiding van de productieruimte, een nieuw magazijn en verdere automatisatie.

“Groeien wil ook zeggen dat we het personeelsbestand moeten uitbreiden”, aldus Joris Spruyt. “We zijn momenteel op zoek naar laboranten, operators en een R&D-manager. Geen sinecure in tijden van krapte op de arbeidsmarkt. Tal van vacatures staan al een hele tijd open, en dat remt onze groeiplannen af.”

ACB beseft het belang van gemotiveerde medewerkers en investeert daarom in de verhoging van het comfort. “Meer automatisatie, een nieuw ventilatieplan en ergonomische optimalisaties zijn maar enkele voorbeelden van de inspanningen die we hieromtrent leveren”, aldus het duo. Het bedrijf heeft bovendien een samenwerking gesloten met Bewel, zodat de Limburgse zorgeconomie een steuntje in de rug krijgt.

ACB Group haalt een jaarlijkse omzet van om en bij de 11 miljoen euro. Er werken momenteel een 30-tal mensen, die spoedig versterking krijgen van minstens 5 collega’s. Het bedrijf kan mooie referenties voorleggen in België, zoals de belijning van de parkeergarage van het UZ Leuven en de E314-autosnelweg. In het buitenland werd onder meer de signalisatie aangebracht voor het tennistornooi van Wimbledon en de underground in Londen.