buzzooka overgenomen

Hanne Troonbeeckx laat Buzzooka aan Nederlanders

De Nederlandse marktleider in influencer-marketing Influentials neemt het Belgische platform Buzzooka over. Hanne Troonbeeckx, die Buzzooka 3 jaar geleden oprichtte, zet haar carrière verder als 'hooggevoeligheidscoach'.

Buzzooka was één van de eerste spelers in België die zich op de markt van influencer-marketing ging richten. In een mum van tijd werden er duizenden influencers gestrikt, die konden geboekt worden door bedrijven en organisaties. Heel wat grote namen als Bijenkorf, JBC, Sportpaleis of Lignavita, zochten en vonden via Buzzooka de geknipte figuren om hun producten en diensten aan hun volgers voor te stellen.

Nu wordt het platform ook zelf gematcht. Terwijl het Nederlandse Influentials op zoek was naar Europese uitbreiding, zocht Hanne meer tijd om zich op haar nieuwe passie te storten: het coachen van mensen die hooggevoelig zijn. En dus was een deal snel beklonken.

"De sterke groei van Buzzooka en de hoge druk die dit met zich meebracht, maakte dat ik tegen mijn grenzen aanliep", zegt Hanne Troonbeeckx. "De overname komt dus als geroepen. Aangezien ik zelf hoogsensitief ben, heeft mijn hart altijd gelegen bij het coachen van hooggevoelige mensen. Ik ben dan ook zeer enthousiast om mijn volle aandacht te geven aan mijn coachingpraktijk Happy Factory."

Voor Influentials is Buzzooka een waardevolle aanwinst in hun wens om een diverse en
internationale influencer-portfolio op te bouwen. Merken als Coolblue, HelloFresh en Unilever gaan er nu al mee in zee. "Deze overname komt zowel de influencers zelf als de partnerorganisaties ten goede", aldus nog Hanne Troonbeeckx.

De komende maanden stappen alle influencers en bedrijven die gebruik maken van Buzzooka over
op de interface van Influentials. Daarna wordt de merknaam Buzzooka opgeheven.