Rik-Dehollogne

Hasselt hangt lokaas om ondernemers te strikken

Met een gloednieuwe brochure en een lange lijst van recente nieuwkomers onder de arm, trekken de Hasseltse schepen van Lokale Economie Rik Dehollogne en centrummanager Ben Croonenberghs weldra doorheen de provincie om nieuwe retail en horecazaken naar Hasselt te lokken. "Onze stad blijft in de smaak vallen, en dat gaan we nog extra aanwakkeren", aldus het duo.

De meest recente nieuwkomers in Hasselt zijn: Sweet Bar (Molenpoort), Juwelier Suzanne Adams en pop-up Label/Atelier Boussier/Marylène Madou (beide Kapelstraat), El Bar (Lombaardstraat), Dunkin Donuts (Grote Markt), Donutello, Intimissimi en Costes (beide Demerstraat), Social Club (Dorpstraat), Ma-ke Soulstore (Dr. Willemsstraat), Design Conceptstore (The Box), Men with appetite (Quartier Bleu), Café René (Hemelrijk) en pop-up Bête de Luxe (Diesterstraat). Daar komen op korte termijn nog bij: Markeat (foodcourt Raamstraat), pop-ups Joyfee en 4Geeks (Quartier Bleu), Fashionique (Diesterstraat), Het Vlinderpad (Ridderstraat), BottlO (Schrijnwerkersstraat) en Urban Planet (Leopoldplein).

“Een lange lijst, inderdaad. En de kandidaten blijven toestromen”, weet Rik Dehollogne. “Hasselt is hot. En we willen op dat elan doorgaan. We hebben alvast een nieuwe folder gemaakt waarin alle troeven staan opgesomd om zich te vestigen in Hasselt. Samen met de centrummanager ga ik op pad om nog meer kandidaten te overtuigen. We mikken zowel op startende zelfstandigen als op kleine en grote ketenondernemers in retail en horeca. Ook vastgoedmakelaars gaan we persoonlijk aanspreken, zodat zij makkelijker kandidaten vinden om hun panden te huren. En zo bouwen we stap voor stap aan de verdere, kwalitatieve invulling van Hasselt.”