hippo en unikoo

Hippo huppelt onder nieuwe koepel

Hippo, het communicatiebureau van Marlies Vandyck en Tobias Verbruggen, gaat in zee met het fullservice expertisecentrum Unikoo. Door de samensmelting krijgen de klanten toegang tot een veel bredere waaier van diensten, die naast marketing en communicatie, nu ook HR-ondersteuning, finance, administratieve opvolging en andere expertise bevat.

Hippo vierde in 2022 zijn 5de verjaardag. “Een mijlpaal die ons deed nadenken over de toekomst”, openen Tobias Verbruggen en Marlies Vandyck. “We kruisten op dat moment het pad met Unikoo, het dienstverlenend bedrijf uit Antwerpen, waarvoor Ann Flipkens een kantoor in Limburg heeft opgezet. Vanaf het eerste gesprek was er een klik, en dat resulteert dus in deze samensmelting. Het geeft ons de kans om te blijven doen wat we graag doen: bedrijven op een creatieve manier in de markt zetten. Bovendien brengt Unikoo extra expertise aan boord: van HR-oplossingen en financieel-administratieve ondersteuning tot development-capaciteit.”

Unikoo telt vandaag zo'n 35 medewerkers, die elk in hun domein, een partner zijn voor start-ups, scale-ups en innovatieve KMO’s. “De sterkte is dat we één aanspreekpunt zijn voor elke uitdaging", vertelt Ann Flipkens, Business Lead van Unikoo Limburg. "Klanten zetten ons in op projectbasis of meer structureel. Een businessmodel in deze breedte is uniek in België. Met Hippo erbij krijgt onze 'marketing service line' een serieuze boost." Kenn Wouters, founder van Unikoo, deelt die mening: "We tellen nu in Limburg al 9 marketingexperts. In februari schieten daar ook onze finance-activiteiten uit de startblokken. Met andere woorden: een spannend 2023..."