jo-mellemans-300×225

Jo Mellemans richt nieuw uitzendbedrijf op

Het Poetsbureau uit Beringen, met 7.000 huishoudhulpen en 68 kantoren, één van de grootste aanbieders van schoonmaakdiensten, gaat in één klap 2 nieuwe activiteiten opstarten. Work Wizards is de naam van een uitzendfirma die over 2 jaar 20 kantoren moet tellen. Tegelijk starten Jo Mellemans en Elly Huysmans met een schoonmaakbedrijf voor de B2B-markt.

Work Wizards opent op 14 september het eerste kantoor in de hoofdzetel van Het Poetsbureau in Beringen. Op korte termijn volgen vestigingen in Wetteren, Asse, Ninove, Dendermonde, Westerlo en Brasschaat. De nieuwe onderneming mikt op een 20-tal filialen en een totaalomzet van 5 miljoen euro in 2020. In de eerste fase worden nog 20 nieuwe collega’s gezocht voor het rekruteren en selecteren van zowel arbeiders als bedienden. Renate Nelis (ex-ASAP) werd alvast aangeworven als Marketing & Communicatiemanager.

Traject
CEO Jo Mellemans legt de keuze voor de start-up uit: “We willen ook in andere sectoren dan de dienstencheques mensen en bedrijven duurzaam samenbrengen, in onze gekende, persoonlijke stijl. Work Wizards wordt actief in onder meer de algemene administratie, contactcenters, verkoop, techniek, logistiek, horeca en evenementen. We zorgen ook voor studententewerkstelling en flexi-jobmedewerkers. Work Wizards legt zich daarbij toe op het volledige traject, van loonadministratie tot assessmentprojecten.”

Overnames
Tegelijk breidt Het Poetsbureau de schoonmaakdiensten uit naar de professionele schoonmaak van winkels, bedrijfssites, kantoren en publieke gebouwen. “Onze ambitie is groot”, aldus nog Jo Mellemans en Elly Huysmans. “Tegen 2020 willen we als groep dé schoonmaakreferentie van Vlaanderen worden met een familiale sfeer als handelsmerk. Daarbij zijn fusies of overnames, mits de cultuur goed matcht, niet uitgesloten.”

Werk-privé
Met de nieuwe businessunit creëert Het Poetsbureau kansen voor zowel bestaande als nieuwe poetshulpen. “Veel van onze mensen werken graag extra uren op momenten waarop dat voor particulieren niet mogelijk is, maar via de B2B-unit wordt het beroep heel wat flexibeler. Onze medewerkers stellen zelf hun eigen uren samen door te kiezen tussen de verschillende businessunits of door ze te combineren. Dat vinden we belangrijk, want zo garanderen we een goede werk-privébalans.”

Het Poetsbureau tekende de afgelopen 11 jaar een opmerkelijke groei op: van 0,7 miljoen euro omzet in 2008 naar 98,5 miljoen euro in 2017.