Het is de internationale organisatie Digital TV Europe die jaarlijks de VideoTech Awards uitreikt. Als onderdeel daarvan ging één van de bekroningen naar het Hasseltse bedrijf Zappware van CEO Patrick Vos. “Dit is de bevestiging van een straffe prestatie”, aldus het bedrijf. “Enkele maanden geleden wonnen we al de award voor Best Interactive TV Technology, toen uitgereikt door Cable Satellite International. Opnieuw een bewijs dat we goed bezig zijn.”
Heel concreet ging de Europese prijs voor Zappware naar hun toepassing die ze hebben uitgerold bij het Oostenrijkse A1 Group, één van de grootste telecomgroepen van Europa, en onderdeel van América Movil, ’s werelds grootste telecomgroep van miljardair Carlos Slim. De oplossing van Zappware werd in één klap uitgerold in 5 landen. Anderen zullen snel volgen.
Zappware biedt ‘een kaske’ (met mobiele opties), waarmee gebruikers op een eenvoudige manier de traditionele tv-kanalen kunnen switchen met content als YouTube, Amazon Prime Video, Netflix en andere bronnen. “Een totaal nieuwe manier van tv-kijken, die een gepersonaliseerd aanbod van tv-zenders en streaming-diensten met elkaar combineert. Individueel Home Entertainment, dat is de toekomst.”
Zappware heeft grote ambities met het nieuwe aanbod: ondertussen wordt de dienst ook in andere continenten verdeeld, waaronder Latijns Amerika.