Keisolidair, de solidariteitsactie voor bedrijven ten voordele van de projecten van Een Hart voor Limburg, mikt dit najaar op 80.000 euro of meer. Dat zegt Geert Kenis, sales- en marketingmanager voor Een Hart voor Limburg. “We hopen dat een nieuwe formule zijn vruchten zal afwerpen.”
“Maar natuurlijk kan ieder bedrijf ook zijn eigen initiatieven nemen”, stelt Kenis. Zo hebben werknemers van Carglass vorig jaar ’s avonds ‘gratis’ gewerkt, en werd hun loon van die uren integraal aan Een Hart voor Limburg doorgestort. Bij Gijbels Group werden bijvoorbeeld gratis vogelkastjes gemaakt en werknemers van KBC stelden een maaltijdcheque ter beschikking voor een grote wafelenbak. Collega’s van Kumpen ontplooiden dan weer verschillende initiatieven, waaronder de deelname aan de Strongmanrun, de Dodentocht en Dwars door Hasselt. “De acties tijdig voorbereiden en een goed communicatieplan zijn essentieel voor het welslagen van dergelijke solidariteitsacties”, zegt Kenis. “Dat hebben we alvast geleerd uit de vorige edities.”