ambassify-office

Koen heeft twee miljoen vandoen

Ambassify, een platform dat medewerkers 'ambassadeurs' van hun bedrijf maakt, en zo meehelpt om de marketing te ondersteunen, heeft 2 miljoen extra kapitaal opgehaald. De investeerders geloven rotsvast dat het bedrijf van CEO Koen Stevens weldra de internationale ambities zal waarmaken.

Ambassify ging van start met een andere insteek. Aanvankelijk werden tevreden klanten van het bedrijf of merk, afgezonderd in een community, zeg maar een fanzone. Door reviews te schrijven, andere fans aan te brengen, berichten te delen, enzovoort, konden ze punten of rewards verdienen. Op die manier fungeerden de klanten dus als marketingkanaal voor het bedrijf.

Gaandeweg werd de focus veranderd van klanten naar medewerkers. Want tevreden werknemers kunnen uiteraard ook als klank- en uithangbord fungeren, en binnen hun netwerk van contacten het bedrijf of merk ondersteunen en promoten. Bovendien wordt op deze manier ook de teamgeest van de medewerkers versterkt. Ambassify is nu dus wat men noemt: een Employee Engagement Platform. Dat concept spreekt veel grote bedrijven aan, en dus volgen ook de investeerders.

Partijen als LRM en ING leggen nu samen 2 miljoen euro bijkomend kapitaal op tafel."Met deze injectie geven we een Limburgs bedrijf de kans om te groeien en verder uit te breiden", aldus Koen Walbers, Investment Manager van LRM.

"Met een volledige set van oplossingen, tools en dashboards, bieden we werkgevers een efficiënte manier om het marketingpotentieel van hun werknemers aan te boren", zegt Koen Stevens, CEO van Ambassify. "Hier groeien we nog elke dag in. De komende jaren willen we de nummer één zijn als het slimste en meest complete platform voor employee engagement. De Europese markt groeit snel en het is belangrijk om onze rol in het ecosysteem op te nemen. We zitten nu in 15 landen en zullen de fondsen gebruiken om onze go-to-market-strategie en ons aanwervingsplan verder te versnellen", besluit Stevens.