alaphilippe soudal dyka (Foto: Wout Beel)

Limburgs bedrijf gaat mee naar Tour de France

Als u straks Julian Alaphilippe, Fabio Jakobsen of Yves Lampaert ziet schitteren in de Ronde van Frankrijk, krijgt u meteen het logo van een Limburgs bedrijf prominent in beeld. Dyka, de producent van kunststof buizen uit Pelt, zal immers op het shirt prijken van het Soudal-Quick Step-team.

Dyka behoort tot de Tessenderlo-groep van ondernemer Luc Tack. Die heeft in 2022 ook matrassenfabriek Latexco overgenomen, een bedrijf dat traditioneel op de wielershirts staat. Omdat hij nu Dyka wat meer naambekendheid wil geven in Europa, heeft Tack beslist dat de Limburgse onderneming de vervanger wordt van Latexco op de Tour-outfits van het team.

“Deze samenwerking met Soudal Quick-Step stelt ons in staat om onze merkvisibiliteit binnen Europa verder uit te bouwen met een sterke focus op de Franse, Belgische en Nederlandse markt”, zegt Ludo Secretin, VP Sales & Marketing bij Dyka Group. “We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid op de Franse markt, en gelden momenteel daar als de nummer één-speler in kunststof leidingsystemen. Het is om die positie te versterken dat we Dyka zullen uitspelen in de Tour de France.” En nu maar hopen dat de renners hun goede benen mee naar de race nemen…