Nieuws Limburg Limburgs bureau gaat next level in klantenonderzoek

Limburgs bureau gaat next level in klantenonderzoek

Limburgs bureau gaat next level in klantenonderzoek

Het Hasseltse bureau Acompany, dat bedrijven helpt met hun digitale transformatie, heeft de Europese licentie binnengehaald van een Amerikaanse methode voor innovatief consumentenonderzoek. “Dit laat onze klanten toe om nieuwe producten en diensten te lanceren die heel nauw aansluiten bij de wensen van de consumenten”, zegt zaakvoerder David Geuens.

Gemagination, zo heet de onderzoeksmethode die werd ontwikkeld door het Amerikaanse CPSB (in Buffalo, New York). “Het unieke ervan is dat we hiermee kunnen achterhalen wat consumenten ├ęcht willen vooraleer ze zelf beseffen wat ze juist nodig hebben”, vertelt David Geuens. “De methode start van onbekende en dus onvervulde behoefte van de klant. En dat is een heel groot voordeel omdat je producten en diensten in de markt kunt zetten die zeer nauw aansluiten bij de noden van de consument. De inzichten die je verwerft, maken het makkelijk voor de R&D-afdeling om iets succesvol te ontwikkelen en bepalen de richting om marketingbudgetten effici├źnt in te zetten.”

De ontwikkeling van deze researchmethode heeft vele jaren geduurd en werd vervolgens door tal van bedrijven in de VS gebruikt om de slaagkansen van hun innovaties te verhogen. Zo zou Apple tot de ontwikkeling van spraakrobot Siri zijn gekomen op basis van deze Gemaginiation.

Dat het Hasseltse bureau Acompany nu de Europese licentie van het concept krijgt, is geen toeval. David Geuens is geassocieerd met de Amerikaanse ontwikkelaars en heeft meegeholpen aan de verfijning van de methode. Geuens is fier over de toekenning: “Het gaat ons enorm helpen om het maximale rendement uit de digitale investeringen van onze klanten te halen”, zegt hij. “De impact van hun digitale innovaties zal sterk verhogen als die 1 op 1 aansluiten bij de behoeften van de eindklant. En daar krijgen wij nu dus op voorhand een goed zicht op waardoor het risico dat het een maat voor niets wordt, verkleint. Voor ons adviesbureau is dat een sterk wapen voor onze verdere groei.”

Reageer op dit bericht

Onderneming
Personen

Gerelateerde berichten

COVID-19
Lommel
Lommel

FDS wint 30% in coronajaar

FDS Promotions, het Lommelse bedrijf van Ad Fransen en Isabel De Somer, heeft een ijzersterk jaar achter de rug. Door… Lees meer

Onderneming
Personen
Gemeente

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.