Limburgs ijs verleidt Chinezen in Shanghai

De Limburgse producent van roomijs- Crème de la Crème slaat zijn vleugels uit in China. De komende maanden onderzoekt het bedrijf hoe het Limburgse ijs ook in Peking en Hongkong voet aan de grond kan krijgen. De Chinezen, maar niet alleen zij, die de voorbije weken het Belgisch paviljoen op de wereldtentoonstelling van Shanghai hebben bezocht, zijn bezweken voor het roomijs dat door het Limburgse bedrijf Crème de la Crème wordt aangevoerd. “Aanvankelijk hadden we de omzet geraamd op 2.000 tot 2.500 potjes per dag, maar momenteel zijn er dat al 6.000 tot 7.000”, zegt Rik Zweegers van Crème de la Crème, de officiële ijsleverancier van het Belgische paviljoen. Het succes van het Limburgse ijs in Shanghai is alvast niet zonder gevolgen gebleven. Binnen enkele weken reist Rik Zweegers af naar Hongkong, in oktober is dan Peking aan de beurt. “We zien vooral op de gigantische markt van de grootdistributie mogelijkheden voor onze producten”, aldus Rik Zweegers. Rik Zweegers: “Wij leveren momenteel ruim 50.000 potjes per week aan het Belgische paviljoen. De groei van het bedrijf, dat sinds twee jaar een nieuw pand bewoont op het industrie Hellebeemden, heeft ook gevolgen voor de omzet. vorig jaar was er een omzet van 3 miljoen euro, dit jaar wordt gestreefd naar een omzet van ruim 5 miljoen euro. Het bedrijf produceert ijs voor de betere brasserie, voor private labels zoals Leonidas, Neuhaus, Delhaize en Sky Chefs, en voor de export.