Limburgse ondernemerscampagne trekt naar Moskou

tatoeage3

tatoeage2Ondernemen zit in je vel. Dat was de slogan waarmee Unizo Limburg in november vorig jaar campagne voerde om het ondernemerschap te promoten. Als blikvanger hadden een aantal prominenten een neptatoeage opgekleefd om de actie zichtbaar te ondersteunen. Dit gebeurde tijdens de Dag van de Ondernemer, een onderdeel van de Global Week of Entrepreneurship. Het eventbureau Cocomo uit Hasselt, dat met het idee op de proppen kwam, heeft nu een uitnodiging gekregen om het concept van de campagne te gaan voorstellen op een internationaal evenement in Moskou. “Op het Global Entrepreneurship Congress komen meer dan 2.000 gasten uit 140 landen ideeën opdoen om ondernemerschap te promoten,” legt Lut Wyers van Cocomo uit. De organisatie, die trouwens werd opgericht door Barack Obama, heeft ons uitgenodigd om op het congres te gaan vertellen hoe wij dit aangepakt hebben.”

tatoeage5

tatoeage4Unizo Limburg gaat ook mee naar Moskou om te kijken welke ideeën uit andere landen nog kunnen dienen om hier het ondernemerschap te promoten. “Want dat is een expliciete doelstelling in het SALK-plan,” zegt directeur Bart Lodewyckx, die zijn communicatieverantwoordelijke Nele Schoofs naar de Russische hoofdstad afvaardigt. “Wie weet welke unieke concepten er klant en klaar liggen te wachten om hier een boost te kunnen geven aan het stimuleren van meer en beter ondernemerschap.”

Cocomo koestert overigens plannen om de Global Week of Entrepreneurship, die iedere derde week van november wordt gehouden, nog beter bekend te maken in ons land. “Daarbij willen we als ultiem doel een wereldwijd ecosysteem van ondernemen creëren,” aldus Lut Wyers. “Iedereen die ondernemerschap een warm hart toedraagt, is welkom om hierover samen met ons na te denken.”