“Mijn bomma zei: ach kind, ge kunt nog altijd een frituur beginnen”
Elise Vanaudenhove was in 2016 nog pilates-instructeur en uitbater van een prachtige B&B in Beringen. Tot de familieplicht riep. De… Lees meer
De Hasseltse start-up CityFashion slaat de vleugels uit. Wat begon als een dienstverlenend bedrijf om handelaars te helpen met hun website, is uitgegroeid tot een internetplatform van 450 kledingzaken die daarmee willen opboksen tegen de Zalando’s van deze wereld. “We zijn er zeker van dat we via de website van CityFashion ook buiten de grenzen de producten van de Vlaamse handelaars kunnen verkopen,” zegt CEO Wim Houben (40).
CityFashion is een idee van Wim Houben en zijn partner Karen Nies. Later sprong ook Christophe Van Durme in de boot. Concentra, ook eigenaar van deze website, nam intussen een participatie van 50% in het veelbelovende bedrijf. Aanvankelijk hielp CityFashion handelaars met het bouwen van hun (mobiele) website, apps en communicatie via de sociale media. Ondertussen zijn al zo’n 450 modezaken en handelaars klant. “Tot nog toe werkten we veeleer onder de radar,” zegt Wim Houben. “Maar nu willen we de vleugels uitslaan en CityFashion promoten als platform voor de Vlaamse zelfstandige kledingwinkels en modezaken.”
De start-up bundelt nu het aanbod van alle aangesloten winkels op één, eigen platform. Zo hoeft de bezoeker maar één adres te onthouden om een zéér uitgebreide keuze van schoenen en kleding te vinden. “Het betekent voor de winkels extra omzet in aanvulling van hun verkoop in de fysieke winkel,” aldus nog Houben. “Op die manier kunnen zelfstandige modewinkels samen een vuist maken tegen de Zalando’s van deze wereld.”
En dat blijkt te werken. Het modeportaal van CityFashion is momenteel al goed voor 12.000 bezoekers per dag. Met een aanbod van 57.000 paar schoenen is het nu al groter dan dat van Zalando. “Ongeveer een vijfde van de online omzet van deze winkels loopt nu al via CityFashion,” stelt Houben vast. “Daar is ook heel wat trafiek bij vanuit Nederland, waar de consument tuk is op de verscheidenheid van het aanbod en de kwaliteit van de Vlaamse boetieks. Uiteraard speelt ook de taal een rol. Maar ik maak me sterk dat we ook in Duitsland en Frankrijk een deel van de online koek kunnen binnenhalen.”
Elise Vanaudenhove was in 2016 nog pilates-instructeur en uitbater van een prachtige B&B in Beringen. Tot de familieplicht riep. De… Lees meer
Het Family Business Center van Voka Limburg start met een gloednieuw begeleidingstraject voor familiebedrijven. "Met een unieke mix van inspiratie,… Lees meer
Een 5-sterren B&B aan de Maaskant? Een juwelierszaak in het centrum van Lommel? Of een goed draaiende tegelhandel in Zuid-Limburg?… Lees meer
Racepiloot Niels Lagrange staat voor een stevige carrièrewending. Samen met zijn vriendin Romy investeert hij in een pop-up bistro, waarin… Lees meer
Ben Bijnens is de nieuwe VP Operations - General Manager van Coca-Cola in Noord-Europa. De Wellenaar is niet de eerste… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen