clipido

Limburgse start-up kaapt hoofdprijs weg op festival

Michiel Swaanen en Maxim Riebus, de ondernemers achter start-up Clipido, mogen twee nieuwe onderscheidingen in de prijzenkast zetten. Op de FTI Boftia Awards ging de Limburgse onderneming, waar ook Medialife in participeert, aan de haal met zowel hoofdprijs in de categorie Data Tech als met de publieksprijs. Topprestatie!

Het FTI-festival hield 10 dagen lang heel Vlaanderen in de ban. Als afsluiter van deze technologiehappening werd er in het Antwerpse Sportpaleis een slotshow georganiseerd waarbij (onder meer) de belangrijkste technologische startups van het land in de bloemetjes werden gezet.

Het werd een verbeten strijd, waarbij er uiteindelijk 7 winnaars overbleven. In de categorie Data Tech kwam Clipido uit Hasselt als eindlaureaat naar boven. Het jonge bedrijf heeft technologie ontwikkeld waarmee visuele content zoals foto's en filmpjes, op een gebruiksvriendelijke manier vanop elke locatie kan teruggevonden worden. Meer nog: Michiel Swaanen en Maxim Riebus mochten ook het podium beklimmen om de publieksprijs in ontvangst te nemen, een 'over all' onderscheiding over de 7 categorieën heen. Dat leverde hen 5 VIP-tickets voor Rock Werchter op.

"We zijn er heel fier op", aldus de jonge ondernemers. "Zo'n onderscheiding levert ons heel wat naambekendheid op en geeft een boost aan onze groei." In het dankwoord vernoemden Michiel en Maxim nog hun investeerders, imec.istart en het duo Frederik Knapen en Jesse Claes van Medialife, alsook de service StudentStartUP van UHasselt, die hen had aangemoedigd om aan de wedstrijd deel te nemen.