Marco2 kopie

Marco schuift door naar post van CEO

Customer Collective, een Europees collectief van marketingbedrijven waaronder grote namen ressorteren als The House of Marketing, Upthrust, Fightclub, Dignify, addData, EnoRm en Webworks, heeft Limburger Marco Piombo aangesteld als nieuwe CEO.

Marco Piombo is een 36-jarige ondernemer die gekend is als oprichter van Dignify in Genk. De telg uit een Limburgse mijnwerkersfamilie baande zijn weg als bedrijfsleider en expert in de sector van de marketingtechnologie. Meer dan 13 jaar lang speelde hij zijn expertise uit als verbindende schakel tussen de teams van marketing en die van IT. Op die manier boekte met zijn medewerkers, jaar na jaar een omzetgroei van meer dan 50%.

Na de toetreding van zijn Dignify in de grotere groep Customer Collective, bleef hij indruk maken op de collega's en aandeelhouders van de andere bedrijven in de groep. Vandaar ook de logische stap om Marco nu te benoemen tot CEO van de overkoepelende structuur.

"Ik ben zeer vereerd om -samen met het leadership team- het bijzondere groeiverhaal van Customer Collective verder te mogen leiden," aldus Marco Piombo. "In een markt waarin marketing, data en technologie steeds meer samensmelten, is onze aanpak substantieel verschillend: elk team binnen de groep excelleert in z’n eigen niche-expertise. Dit staat ons toe steeds de beste oplossing voor onze klanten te ontwerpen, gecreëerd door multidisciplinaire teams. Zo maken we echt het verschil voor ambitieuze bedrijven. Samen maximaliseren de waarde voor onze klanten en faciliteren we een groei die verder reikt dan ons bedrijf en degene waarmee we samenwerken.”

Ook Alain Keppens van investeerder Down 2 Earth Capital (Ivo Marechal) bevestigt: “Marco is een ondernemer met een palmares van aanzienlijke groei en uitstekende resultaten in de bedrijven die hij geleid heeft. Een mentaliteit die we sterk waarderen binnen onze groep. Met een achtergrond geworteld in technologie, bezit Marco een kracht die perfect aansluit bij een industrie waar technologie een steeds belangrijkere rol speelt.”

Customer Collective telt vandaag meer dan 450 werknemers in België, Nederland en Duitsland.