MIL_2021_contentdossier_1_hoofdbanner_759x500

Marketing automatisering: meer tijd voor je core business

Tijd winnen en efficiënter werken, dat staat op het verlanglijstje van iedere ondernemer. Kingfisher marketing tipt daarom een goed voornemen voor 2021: meer inzetten op automatisering. “Koop de tijd uit en beperk je manuele handelingen tot de essentie. Resultaat? Jij of je marketingafdeling krijgt meer ademruimte voor doordachtere marketingacties”, klinkt het. Naast het kortetermijneffect is automatisering ook een goede investering op lange termijn. De voordelen van automatisering op een rijtje:

Time is money

Zelf offertes opvolgen of handmatig e-mailadressen invoeren voor een mailing, het is vaak een langdradig proces. Dit kan veel sneller dankzij automatisering.

Herken razendsnel nieuwe leads, breng je verkoopproces in kaart of hou je klantencontacten centraal bij. Het levert niet alleen veel minder kopzorgen op, maar vooral meer tijd om je bezig te houden met andere dingen. Denk bijvoorbeeld aan de aanwerving van een nieuwe collega of de lancering van een nieuwe marketingstrategie. Bijkomend voordeel: je bespaart ook nog eens op marketing- en saleskosten.

“Of je nu slaapt, verlof hebt of in meeting bent, jouw processen lopen gewoon door. Automatisering is een 24/7 gegeven. Klanten blijven geïnformeerd en afspraken verschijnen automatisch in je agenda, ook als je even niet bereikbaar bent. Kortom, je mist geen enkele potentiële klant!”

Bovendien speel je met automatisering korter op de bal en kan je gerichtere marketing- en salesacties uitvoeren. ‘Efficiency is key’, zeggen ze wel eens. In het bedrijfsleven is dat een waarheid als een koe.

Langdurig groeien

In het automatiseren van je bedrijfsprocessen kan wel wat tijd (en geld) kruipen. Toch is het de moeite waard om door te zetten. Op lange termijn verdien je die investering dubbel en dik terug.

“Denk maar aan het verbeteren van je klantenloyaliteit. Een eenvoudig voorbeeld hiervan is het automatisch sturen van gepersonaliseerde verjaardags- of bedankmails naar je klanten. Een kleine moeite met een grote impact! Je klanten voelen zich gewaardeerd en blijven bij jou. Het behouden van je huidige klanten op lange termijn is immers net zo belangrijk als het genereren van nieuwe klanten. Kortom: automatisering creëert heel wat groeipotentieel voor je klantenbestand en je bedrijf!”

De beste investering voor elk bedrijf

Wil je jouw organisatie graag laten groeien? Overweeg dan automatisering! De doordachte en vakkundige invulling van de sterke software zal niet enkel je werkleven vergemakkelijken, het zal ook jouw organisatie naar een volgend level tillen! Kingfisher marketing kan je daarbij helpen.

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.