Miljoen voor digitale menuborden uit Hasselt

Het jonge Hasseltse bedrijf Step4Media, in 2006 opgericht door Ben Vanderstukken en Raf Vanreusel, kan een miljoen euro extra investeren in de verdere internationale groei. Met een half miljoen kapitaal van AAG-Fund en drie business angels, wil de bank nog eens een half miljoen lenen. Hiermee willen Vanderstukken en Vanreusel hun concept van digitale menuborden wereldwijd uitrollen.

Step4Media heeft zich doorheen de jaren toegelegd op software en hardware voor digitale menuborden voor de horeca en restaurantketens. Ze kunnen door de uitbaters gemakkelijk worden beheerd en aangepast, ook via het internet.

VanderstukkenIn België maken al zo'n 200 horeca-ondernemers gebruik van de digitale menuborden van Step4Media. Voor Burger King in Groot-Brittannië loopt er een pilootproject. Ook in de VS staat Step4Media voor een belangrijk order. Vanderstukken doorkruist momenteel de Verenigde Arabische Emiraten om ook daar zijn menuborden aan de man te brengen.

Wereld
Om de rest van de wereld te veroveren, hebben het AAA-Fund (van Arkimedes II, ING België en Ban Vlaanderen) en drie business angels samen een half miljoen risicokapitaal ter beschikking gesteld. Daarmee kan Step4Media nog eens een half miljoen aan krediet bij de bank ophalen. Momenteel telt de kmo 9 personeelsleden. "Maar gezien de groei die we beogen, kunnen er dat snel meer worden," zegt Vanderstukken (foto).