Foto ML

Nieuwe technologie loodst Medialife naar volgende 15 jaar

Het full-service audiovisueel bedrijf Medialife blijft inzetten op de ontdekking en toepassing van futuristische technieken. Frederik Knapen en Jesse Claes hebben 15 jaar nadat ze als ondernemers gestart zijn, de drive om innovatieve AV-producties te maken, nog steeds op maximale snelheid staan.

Het begon lang geleden met twee jongens en één camera. Frederik Knapen en Jesse Claes, toen nog jonge snaken, boden zeer kleinschalig aan particulieren hun videodiensten aan. Vele jaren later mag Medialife -het ondertussen uit de kluiten gewassen productiehuis- 15 kaarsjes uitblazen met een stevig portfolio en sterke partnerships met zowel bedrijven als agencies. Met meer dan 30 werknemers kende het productiehuis een forse groei, en breidde het recent zijn uitvalsbasis uit met een tweede vestiging in Antwerpen.

Medialife is ervoor gekend dat ze elke nieuwe trend op de voet volgen. "Dat moet, want de vraag naar content via innovatie en vooruitstrevende audiovisuele technieken neemt sterk toe", aldus Knapen en Claes. "Zo werken we met interactieve en gepersonaliseerde video’s, artificial intelligence en deep learning, online platformen, hologrammen, VR, AR en 360° realiteiten. Een hele boterham, maar we blijven constant evolueren en inzetten op nieuwe technologieën om onze klanten te kunnen blijven verrassen. Ik ben echt benieuwd welke futuristische technieken we binnen 15 jaar kunnen aanbieden”, zegt Jesse Claes. Vennoot Frederik Knapen vult tot slot aan: “Maar eerst gaan we deze verjaardag stevig vieren met onze werknemers en klanten!”