Tijdens de jaarlijkse nationale ‘BOBCA-conventie’ heeft een internationale jury de award voor het meest klantvriendelijke business-center van België, toegekend aan Officenter Hasselt. BOBCA is de beroepsvereniging van bedrijvencentra, die in totaal 86 business-centra groepeert.
Christa Jouck en Koen Batsleer, die Officenter Hasselt runnen, zijn uiteraard in hun nopjes. “We focussen heel sterk op klantentevredenheid, aangezien dat nauw samenhangt met de duur van de periode dat klanten bij ons blijven,” zeggen beiden. “Daardoor kunnen we de bezettingsgraad hoog houden en dat is uiteraard onze doelstelling.”
Officenter Hasselt investeert dan ook voortdurend om de faciliteiten te verbeteren. “Zo hebben we in 2015 de centrale ruimtes helemaal vernieuwd, met onder meer een totale remake van de bistro en lounge, een verdubbeling van het aantal meeting-rooms en flex-offices en de inrichting van een relaxruimte om een powernap te doen of van een massage te genieten.”
Forse uitbreiding
Intussen hebben beide initiatiefnemers trouwens besloten om hun groeipad verder te zetten. “Daarbij is het de doelstelling om de komende 5 jaar te groeien van 5 naar 20 Officenter-vestigingen,” aldus nog Jouck en Batsleer. “We hanteren daarbij de zogenaamde ‘olievlekstrategie’, met de juiste spreiding van onze centra. Het is wel noodzakelijk om op elke locatie enerzijds een ‘optimaal’ gebouw te vinden dat aan onze voorwaarden voldoet (grootte, ligging, parkingplaatsen en prijs) en om anderzijds voldoende lokale ondernemers/investeerders te vinden om het project te financieren.”