barzup

Pop-up café is blauwdruk voor Hasseltse horeca

Met 9 events op een halve maand tijd willen de initiatiefnemers van BarZup jongeren naar het Hasseltse uitgaansleven lokken. "We hopen dat de lokale horecazaken bij ons inspiratie kunnen opdoen en vervolgens zelf de grote massa kunnen binnenhalen", zo klinkt het.

Comedy-avonden, speeddates of silent disco's: het is een greep uit het aanbod dat 14 studenten van Syntra PXL in de tweede helft van maart zullen organiseren in tapasbar El Sueño op de Fruitmarkt in Hasselt. Onder de naam BarZup worden de diverse concepten uitgetest om jongeren te bereiken. Het doel is een handje te helpen bij de heropleving van de Hasseltse horeca. "Dit initiatief kan een blauwdruk vormen voor bestaande cafés en restaurants om hun aanbod te diversifiëren en nieuwe klanten aan te trekken", zegt Silke Dalemans aan TV Limburg. "We ambiëren dat de succesvolle events zich als een olievlek uitbreiden over de stad, en mogelijk zelfs buiten de provincie andere horeca-uitbaters inspireren om hun business nieuw leven in te blazen."