Coco Bella 9

Probeersel met pop-up moet populariteit opvijzelen

Crisis of geen crisis, the show must go on. Met die gedachte opende Bristol (Euro Shoe Group uit Beringen) zopas in Hasselt een nieuwe pop-up store: Coco Bella. Het is een nieuw merk van schoenen en kleding voor jongere dames. Mogelijk zal het concept uitbreiden naar andere steden, zoals in eerste instantie Genk, Diest en Leuven.

Het is al lang voor de lockdown dat de shift voor de aankoop van schoenen naar de online handel is ingezet. "Toch geloven we heel sterk in het belang van ons aanbod via de vertrouwde winkelformules naar onze klanten te brengen", zegt Elise Vanaudenhove, CEO van Euro Shoe Group, het bedrijf boven de keten Bristol. "Een aangename shop-beleving kan je alleen maar in een echte winkel hebben." Wat niet wil zeggen dat je ook deze formule niet kunt moderniseren en bijsturen.

Zo lanceert Bristol met Coco Bella een totaal nieuw merk. "Het staat voor jonge fashion in damesschoenen en kleding", aldus Vanaudenhove. "Deze nieuwe naam en nieuwe winkelformule krijgt voortaan zijn eigen podium in de vorm van een pop-up store in Hasselt." De winkel opende woensdagochtend officieel de deuren in de Koning Albertstraat. Maar dat is slechts het begin.

"We koesteren inderdaad grotere plannen met het nieuwe concept. "Wanneer de pop-up blijkt aan te slaan en aansluit op wat de consument verlangt van een winkel, overwegen we verder uit te breiden naar andere steden zoals Genk, Diest en Leuven. Daarna zelfs de rest van Vlaanderen. We zijn alvast erg tevreden met het resultaat van de winkel in Hasselt en zijn benieuwd hoe het concept zal onthaald worden.”