appelsintjes

RCA en BelOrta behalen bronzen BOA

Best of Activation, een wedstrijd om de beste reclamecampagne te bekronen, heeft een Limburgse winnaar opgeleverd. Het bureau RCA uit Hasselt behaalde een bronzen beeldje voor de activatie die werd uitgerold voor BelOrta.

Het was al de 32ste editie van de Best of Activation Awards, woensdag in Antwerp Expo. Op het podium: bureaus en hun klanten die erin geslaagd zijn om het doelpubliek te activeren met een spraakmakende campagne. Daarbij ook Bart Klerckx, creative director van RCA in Hasselt, die op de gala-avond een bronzen BOA kreeg voor de campagne 'AppelSintjes'. Daarmee werd het grote publiek warm gemaakt om lokaal geteelde appels van veiling BelOrta aan te schaffen. Met een knipoog werden de appels naar voor geschoven als alternatief voor de mandarijntjes die de Sint traditioneel meebrengt vanuit Spanje...

RCA stond in voor de volledige campagne: van strategie en concept tot executie en PR. Teaservideo's, productvideo's, social content, verpakkingsmateriaal, een samplingactie en een wedstrijd gaven de hele campagne een stevige boost. In ieder geval indrukwekkend genoeg om de jury te overtuigen van het Limburgse creatieve talent...