Rigourgeous

Rigo regelt businesscenter in recordtempo

Amper enkele maanden na de opening van haar nagelnieuwe Café Beauté in Hasselt, heeft ondernemer Caroline Rigo dinsdag de officiële opening gevierd van haar B2B-bedrijfsgebouw. Het nieuwe businesscenter in de KMO-zone van Kiewit bestaat uit een opleidingslab voor schoonheidsspecialisten en apothekers, een groot magazijn met tienduizenden referenties en een variabel aanbod van kantoren. De totale investering bedraagt nagenoeg 1 miljoen euro.

Het gloednieuwe, trendy bedrijfsgebouw van Caroline Rigo en haar Rigorgeous-team, gelegen aan de Stadsheide in Kiewit, werd dinsdag officieel geopend. De producent en verdeler van diverse cosmeticamerken brengt er maar liefst 45 medewerkers en 60 freelancers in onder. Ze kunnen er in het fraaie decor, uitgetekend door Deusjevoo uit Genk, werken vanuit zowel flexibele plekken als vaste kantoorruimtes. Een volledige wand is uitgerust met make-upstoelen, zodat hier opleidingen kunnen gegeven worden aan apothekers en schoonheidsspecialisten die de producten verdelen van Cent Pur Cent (al bij 800 apothekers) en i.am.klean (al 300 verkooppunten). Er is tevens een kleine foto- en filmstudio, waar er tutorials en fotoshoots voor de make-uplijnen worden gemaakt. Achterliggend zijn er 2 entiteiten met 550 m2 opslagruimte voor de tienduizenden producten die door het team van Caroline Rigo worden verdeeld.

Het waren de Hasseltse schepenen Laurence Libert (o.a. openbare werken en gebouwen) en Rik Dehollogne (o.a. economie, centrummanagement, tewerkstelling en arbeidsmarkt) die samen met Caroline Rigo het lintje mochten doorknippen voor de inhuldiging van de nieuwe faciliteiten. In een korte toespraak loofden ze beiden de charismatische en dynamische aanpak van de beauty-ondernemer, die bijdraagt aan de positieve profilering van Hasselt als ondernemende stad.

Caroline Rigo zelf kondigde nog aan dat de volgende etappe in de groei de buitenlandse uitbreiding zal zijn. Frankrijk, en nadien Italië en Spanje, staan hoog op het verlanglijstje om de eigen cosmeticamerken via apotheken en beautysalons aan de man en vrouw te gaan brengen. Het begin van een spannende week voor Caroline Rigo, die donderdag als één van de vier finalisten kans maakt op de onderscheiding van JCI Jonge Ondernemer van het Jaar.