Huisgemaakt, ambachtelijk, persoonlijk en Belgisch: dat zijn de 4 kenmerken van het gezamenlijk Valentijns-aanbod dat 3 ondernemers gaan lanceren. Ze hebben elkaar gevonden op initiatief van Pand 56 in Schulen. Concreet hebben ze een Valentijnsgeschenk samengesteld met koekjes, chocolade en een gepersonaliseerde fles Camburola (chocoladerumlikeur). “De samenwerking tussen ondernemers maakt elkaar sterk”, vindt Stephanie Opheide. “Om dit mogelijk te maken moet openheid, transparantie en communicatie aan de basis liggen. Zo wordt de ruimte gecreëerd om te sparren en creatief te zijn met als resultaat een mooi en uniek aanbod voor de eindklant.”
Hoe kwam de samenwerking tot stand? Ingrid van Carumbola leerde dat Stephanie van Pand 56 niet alleen de eigenaar is van de zaak, maar ook gespecialiseerd in het personaliseren van allerlei producten met stickers en borduurwerk. Op dit idee werd verder gebouwd en werd ook de Bakkerijschool van de Sint-Martinusschool in Herk-de-Stad betrokken. Zij hebben de koekjes gemaakt die in de speciale box worden opgenomen. Het aanbod kan besteld worden via deze link of op 12 februari worden afgehaald in Pand 56. “Deze actie is uiteraard opgezet voor Valentijn, maar smaakt naar meer om ook in de toekomst een samenwerking tussen lokale ondernemers op te zetten”, aldus nog Stephanie.