Skondras koopt Turks callcenter van 45 mensen

Stijn Skondras

Skondras, het in sales en marketing gespecialiseerde bedrijf uit Hasselt, breidt verder uit in Turkije. Het bedrijf neemt het callcenter Reflection over dat 45 werknemers telt en bestaat uit twee vestigingen in Istanboel en Trabzon. Reflection is inmiddels al omgedoopt tot Skondras.

“De Turkse markt heeft economisch veel potentie,” zegt CEO Stijn Skondras. “Europese bedrijven maken ook steeds meer gebruik van callcenters in lagelonenlanden. Vandaar de overname.” Eerder dit jaar nam Skondras in Turkije al de helft van een ander callcenter over. "In lagelonenlanden zoals Turkije hanteren bedrijven vaak lage prijzen in combinatie met lage kwaliteit. In Europa zijn we een bepaalde kwaliteitsnorm gewoon," aldus Skondras. Daarom wil hij die lage prijzen behouden en tegelijkertijd de hoge kwaliteit aan dienstverlening zoals in andere Europese landen garanderen. "Dat kunnen wij omdat we in Turkije hogere lonen aanbieden dan het gemiddelde en daardoor hoger opgeleide mensen aantrekken," besluit de CEO.