Interessant verhaal uit Hasselt, dé jeneverstad die tal van grote merken heeft voortgebracht zoals Smeets. Met de verkoop van het bedrijf aan de Oost-Vlaamse distillerie Bruggeman, ontsnapte een bijna eeuwenoude traditie uit de Hoofdstad van de Smaak. Maar Smeets is back, want Bruggeman heeft Hasselaar Tom Smeets, een nazaat van de stichter, aangezocht om het merk nieuw leven in te blazen. Dat doet hij vanuit… de voormalige Stokerij Smeets, waar de marketingman -toevallig of niet- zijn kantoor heeft.
Tom Smeets is de achterkleinzoon van Gerard Smeets, de man die in 1921 eerst een winkel en daarna de Stokerij Smeets uit de grond stampte. Met de verdwijning van de stookindustrie in Hasselt, moesten de meest recente generaties van de familie Smeets hun professionele toevlucht zoeken in minder geestrijke beroepen. Zo kwam Tom Smeets in de communicatiebranche terecht. Na de opstart van zijn bureau Onoff Agency op de Corda Campus, verhuisde de zaak naar de nieuwe kantoorruimte die werd gecreëerd door de ombouw van de oude Stokerij Smeets in de Hasseltse Raamstraat. Het is uitgerekend op die symbolische locatie dat nu het jenevermerk een tweede adem moet vinden.
Meer concreet krijgt Smeets de opdracht om Smeets te herlanceren als een perfect drankje voor bij het aperitief of als bestanddeel van hippe cocktails. Dit in tegenstelling tot het bestofte imago van de winterborrel, die grootvaders voor het slapengaan naar binnen kappen… Vanaf april wordt de campagne uitgerold in Limburg.