Robin en Sandra brengen gender in evenwicht
X Kwadraat, het netwerk van Wivina Briers dat gendergelijkwaardig ondernemen promoot, heeft het allereerste certificaat uitgereikt aan een organisatie die… Lees meer
Mobietrain, een platform dat leerstof laat doordringen via spelletjes op de tablet of plezante tests op de smartphone, gaat internationaal uitrollen. Het jonge bedrijf krijgt een kapitaalinjectie van 1 miljoen euro en kondigt de verhuizing aan naar C-Mine Crib in Genk.
Mobietrain is niet gericht op jongeren die schoolse leerstof moeten inoefenen, maar heeft vooral bedrijven als klant (uit de retailsector, met namen als Vans, Massimo Dutti, Zara of Albert Heijn). De ondernemingen zetten allerlei leertrajecten op voor hun medewerkers. Mobietrain vertaalt de content naar triggers, spelletjes en tests, zodat de kennis beter blijft hangen en op een inspirerende manier wordt opgefrist.
Om ieder leertraject boeiend te houden, zorgt Mobietrain voor een gepersonaliseerde training. Daarvoor wordt artificiële intelligentie gecombineerd met social learning. Een formule waar investeerders in geloven. De Limburgse Investeringsmaatschappij LRM, ING en enkele private investeerders leggen daarom 1 miljoen euro vers geld op tafel. Dat moet dienen om het bedrijf stevig te laten groeien, het team te verdubbelen en het leerplatform nog verder te verdiepen en te professionaliseren.
Halve dag ipv 3
Guy Van Neck, CEO van Mobietrain, legt uit: “Wij willen ervoor zorgen dat bedrijven hun werknemers makkelijk nieuwe kennis of inzichten kunnen bijbrengen zonder daar overbodig veel tijd en geld in te steken. Gedaan met urenlange opleidingen waar je na een tijdje door de bomen het bos niet meer ziet. Wij gaan voor een persoonlijk leertraject dat perfect aansluit bij het DNA van het bedrijf, de doelstelling van het leertraject en het individu. Wordt er bijvoorbeeld een nieuw product of een nieuwe dienst gelanceerd, dan krijgen de medewerkers een halve dag opleiding die vervolgens wordt aangevuld met uitdagende quizjes en vragen in de app. Vroeger zouden ze hier drie dagen opleiding voor uittrekken en dan nog komt de boodschap niet altijd helemaal over.”
100.000 gebruikers
Het team verhuist naar C-mine Crib en wil daar ook snel uitbreiden van 8 naar 15 medewerkers. De extra mensen moeten focussen op de marketing en de internationale uitrol van het platform. “We zijn al erg actief in de retailsector en we willen hier onze positie nog versterken binnen Europa, het Midden-Oosten en Afrika”, aldus Van Neck. “Maar ons platform is toepasbaar in elke sector, denk maar aan de automobiel of bankensector. Tegen het einde van 2019 moet de teller op 100.000 gebruikers staan.”
X Kwadraat, het netwerk van Wivina Briers dat gendergelijkwaardig ondernemen promoot, heeft het allereerste certificaat uitgereikt aan een organisatie die… Lees meer
Nee, een virtuele beurs is niet hetzelfde als een fysiek. Maar dat een goede aanpak toch de doelstellingen kan waarmaken,… Lees meer
CaptainWork bestaat nog maar 3 maanden, maar telt nu al 14 experts die creatieve HR-campagnes opzetten. Onder leiding van founders… Lees meer
Danny Ulenaers, Jo Boonen en Dirk Paerewyck hebben hun belang in klasse 7-bouwbedrijf Edibo uit Lommel, verhoogd tot 33,33%. Herman… Lees meer
Racepiloot Niels Lagrange staat voor een stevige carrièrewending. Samen met zijn vriendin Romy investeert hij in een pop-up bistro, waarin… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen