Sanne Schrooten

Stem voor super-stijger: Sanne Schrooten!

Twee jaar geleden ging Sanne Schrooten als 23-jarige van start met Supura, aanvankelijk als exclusief verdeler van een Duits cosmeticamerk. Vandaag is haar business uitgebreid tot een succesvolle groothandel in allerlei machines voor beautysalons. Een knap groeiparcours, dat nu zelfs leidt naar de titel van Limburgse Belofte van het Jaar, een onderdeel van de nationale wedstrijd voor de Womed Award.

Ondernemen heeft Sanne altijd in het bloed gezeten. “Vanaf mijn 14de deed ik al weekendwerk en allerhande klusjes”, vertelt ze. “Ik kon echt niet stilzitten. De stap was dan ook redelijk klein om al tijdens mijn studies een handje toe te steken in de zaak van mijn moeder. Die is schoonheidsspecialiste en liet toe dat ik het vak in de praktijk kon leren. Soms was dat een zware combinatie met de studies, zodat een school- en werkdag vaak pas om 23 uur voorbij was. Maar dat was nooit met tegenzin.”

De oprichting van een eigen zaak was dus niet meer dan een logische evolutie. “Inderdaad. Ik moest door de geleidelijke overgang vanuit de zaak van mijn moeder, nooit echt de stap ‘wagen’. Een bedrijf starten was niet iets waar ik onzeker over was. Het was eerder iets wat ik ‘eindelijk’ kon doen, het voelde bijna als een opluchting… Achteraf gezien heb ik doorheen mijn studies al vele ondernemende projecten gedaan (onder meer in Shanghai en Dubai) en zat het ondernemerschap dus altijd al in mij.”

Supura was vanaf dag één een schot in de roos. De redenen? “Goh, ik ben geobsedeerd door mijn sector: ik zoek enorm veel op en verzamel kennis over cijfers en trends. Ik breid ook constant mijn netwerk uit. En het helpt natuurlijk dat ik de kans krijg om supergoede producten te mogen verdelen. Kwaliteit, daar begint alles bij. Daarnaast zet ik maximaal in op de ondersteuning van klanten, voornamelijk schoonheidsspecialisten. Als zij de samenwerking positief ervaren, kunnen beide partijen zorgen voor groei.”

En die groei komt er ook door de uitbreiding van het aanbod. Supura is vandaag immers niet alleen een handel in cosmetica (Dr. Belter), maar ook een groothandel in professionele beautymachines voor schoonheidsspecialisten. Sanne zorgt daarbij voor de import van nieuwe technologieën, geeft opleidingen en biedt haar klanten advies en begeleiding. “Met die ondersteuning maken we het verschil. Supura staat niet voor niets voor ‘support van pure producten’. Die filosofie is ons heilig.” In dezelfde lijn heeft Sanne Schrooten een bijkomende afdeling opgericht: Sutech. Die staat voor de support van klanten die beautymachines bij Supura hebben gekocht. “We zien onszelf dan ook veel meer als een partner voor instituten dan een groothandel. De appreciatie voor die aanpak versnelt onze groei. En die van de klanten…”

Het mooie parcours van Sanne Schrooten heeft nu geleid tot de titel van Limburgse Belofte bij de vrouwelijke ondernemers. De jonge Limburgse mag nu naar de nationale finale om onze eer te verdedigen. Ook de stemmen van het grote publiek tellen mee. Wil je een steentje bijdragen om haar op 8 maart naar het hoogste schavot te leiden? Breng dan zeker je stem uit via deze link. Hup Sanne!