sven-martens11

Sven Martens is opnieuw onder de pannen

Het Hasseltse communicatiebureau Hands van Kristof Schiepers, Laurence Libert en Stijn Martens heeft voormalig JCI Award-winnaar Sven Martens aangetrokken als nieuwe aandeelhouder. De tweede Martens wordt verantwoordelijk voor de dochteronderneming Amper&Sand, een uitgeverij die vooral gekend is van het jaarlijkse Prestige Trendboek.

Sven Martens (44) is de oprichter van 2Pharma, dat hij twee jaar geleden overliet aan Hendrik Seghers en Francis Gielen van Hospidex, de Tiense distributeur van medisch materiaal. Daarna richtte hij het adviesbureau Essenzie op, waarmee hij ondernemers met zijn ervaring wilde bijstaan. “Na 12 jaar ondernemen en leven tegen 300 km per uur, was het vreemd om plots in vrijloop te draaien. Ik moest me zelf als het ware heruitvinden”, getuigt Sven Martens, die in 2013 nog verkozen werd tot ‘Jonge Limburgse Ondernemer van het jaar’ (JCI). “Er was ook geen plan B.”

Amper&Sand biedt nu een nieuwe uitdaging. “Prestige hebben we omgetuned van een lifestyleboek naar een trendboek rond 100 nieuwe trends. Het biedt een brede kijk op wat we in de toekomst mogen verwachten, gebaseerd op sterke verhalen.” Voor de uitgave van het Prestige Trendboek 2019 heeft Amper&Sand overigens een samenwerking opgezet met het luxe- en lifestylemagazine Chapeau uit Maastricht.

Daarmee is Sven Martens weer opnieuw ondernemer. “Je kan ook stellen dat ik nooit gestopt ben met ondernemen, maar ik ben toch mezelf tegengekomen”, getuigt hij. “Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, zeker?”