trixxo gazellen

Trixxo grote winnaar van Trends Gazellen

Trixxo bij de grote ondernemingen, Opteco bij de middelgrote bedrijven en Tarzan & Jane bij de kleintjes: dat zijn de snelst groeiende bedrijven van Limburg. Zij mogen een jaar lang de titel van Trends Gazelle Ambassadeur naast de voordeur hangen. En wie kende de grootste groei in de laatste 20 jaar? Die titel is voor Brouwerij Martens uit Bocholt.

Het is voor de 20ste keer dat het magazine Trends-Tendances de prijzen voor de Gazellen uitreikt. Op basis van cijfermateriaal en verdiensten voor de lokale economie, worden in diverse categorieën van grootteordes, de titels aan de provinciale ambassadeurs toegekend. De top 5 ziet er telkens zo uit:

Bij de grote bedrijven:
1. Trixxo Jobs (uitzendkantoor, Hoeselt)
2. Mobis Parts (verdeelcentrum Kia en Hyundai, Beringen)
3. Weerts Supply Chain (logistieker, Voeren)
4. Alro (metaalbehandeling, Dilsen-Stokkem)
5. Trixxo VB (dienstenchequebedrijf, ook in Hoeselt)

Bij de middelgrote ondernemingen:
1. Opteco (groene energieplaatsers, Zonhoven)
2. CGers (metaalconstructies en mechanica, Heusden-Zolder)
3. Bechtle Brussels (verkoop IT-materiaal, Pelt)
4. Luminex (audiovisueel materiaal, Genk)
5. Dilissen Logistics (transporteur, Pelt)

Bij de kleine bedrijven:
1. Tarzan & Jane (binnenspeeltuin, Heusden-Zolder)
2. EDB (dakwerker, Halen)
3. DCL Services (transporteur, Lummen)
4. Robyns Packaging & Protection of Ropak (verpakkingsbedrijf, Genk)
5. Hemo (horeca Universal/The Barrel, Hasselt)

Gezien het een jubileumeditie was, werd er ook prijs uitgereikt aan de grootste groeier van de afgelopen 20 jaar. Die eer gaat naar Brouwerij Martens in Bocholt. Zij mogen zich voortaan Super Gazelle noemen. “Goed ondernemerschap verdient een podium, daar dragen wij graag toe bij”, zegt Johann Leten van Voka Limburg, partner van de organisatie. “We wensen de Ambassadeurs van harte proficiat, net als de andere Gazellen 2021. Ze tonen hoe economische groei onze samenleving verder helpt én ze wisten zelfs in het coronajaar 2020 hun onderneming te versterken. Dat maakt de titel nu extra bijzonder.”

De grote winnaar van deze editie is Trixxo, de groep van ondernemer Luc Jeurissen. Het was voor het eerst dat dienstenbedrijven mochten deelnemen, wat meteen resulteerde in een eerste (Trixxo Jobs), vijfde (Trixxo Dienstencheques) én achttiende plaats (Trixxo Wallonie) in de top 100 van de grote bedrijven.

“Een fantastische eer”, vindt Frank Vliegen, CEO van overall winnaar Trixxo Jobs. “We wisten natuurlijk zelf wel dat we het goede groeiritme te pakken hadden, maar dat we meteen zouden uitgeroepen worden tot de snelste stijger in de hele provincie, overtreft zelfs onze verwachtingen. De verdienste ligt volledig bij ons team. Ik omschrijf hen als ‘ondernemers zonder het zelfstandige statuut’. Het zijn stuk voor stuk mensen die houden van uitdagingen, grenzen kunnen verleggen en iedere dag strijden voor de perfecte dienstverlening aan klanten en uitzendkrachten. Het is duidelijk dat deze ingesteldheid echt het verschil maakt. En nogmaals: daar zijn we heel fier op.”

“Smaak te pakken”
Vliegen wil verder vliegen. “Terwijl de uitzendsector in het coronajaar met 15% achteruit boerde, wisten we met Trixxo Jobs een organische groei van 20% te realiseren. We hebben nooit angstig afgewacht wat er op ons af zou komen, maar hebben het heft in eigen handen genomen en zijn blijven investeren. Ondanks alles hebben we in 2020 maar liefst 10 nieuwe kantoren geopend, een ritme dat we ook dit jaar zeker willen aanhouden. Daarmee is het duidelijk dat Trixxo Jobs de komende jaren nog vaker in deze hitparade zal te vinden zijn. In 2021 mikken we op een omzet van 100 miljoen, komende van 64. En dat in een periode dat corona nog steeds in alle hevigheid woedt… De groei die we vooropstellen bestaat voor 2/3 uit organische toename, voor 1/3 uit overnames. Wat dat betreft mikken we op 6 nieuwkomers voor het uitzendgebeuren en zelfs 12 in de dienstencheques. West-Vlaanderen, Wallonië en Nederland staan hoog op onze wish-list. Wees maar zeker: Trixxo Jobs heeft de smaak van de Trends Gazellen goed te pakken!”