De Schoonmakerij werd in 2017 opgestart door Katrien De Meester. Met kantoren in Gent en Antwerpen telde het dienstenchequebedrijf vandaag 250 huishoudhulpen en 1.800 klanten. Een interessant overname-target voor Trixxo, dat door interne groei en acquisities wil doorstoten naar de top van ons land.
“Een positief verhaal, want de overgenomen 250 huishoudhulpen komen terecht in een grote onderneming, waardoor ze van betere voorwaarden kunnen genieten”, zegt Stéphanie Dupont, COO van Trixxo Dienstencheques Vlaanderen. “Denk aan maaltijdcheques, een jaarlijkse familiedag of de mogelijkheid om een fiets of scooter te leasen.”
“We blijven ambitieus en willen nog verder groeien zowel organisch als via overnames”, aldus nog Stéphanie Dupont. “We zijn proactief op zoek naar nieuwe overnames, maar worden momenteel ook vaak zelf benaderd door dienstenchequebedrijven. De kleine spelers hebben het moeilijk door de lage marges in de sector. Veel van hen zien veel voordelen in een overname. Door in te stappen in een grote organisatie kunnen ze de werknemers werkzekerheid bieden en hen vaak ook van een gunstiger loonpakket voorzien.”
De Trixxo-organisatie telt nu 8.500 werknemers. CEO Luc Jeurissen wil doorheen de hele groep verdere groei realiseren en mikt op een omzet van 800 miljoen in 2025. Aan die ambitie dragen alle beetjes, zoals deze recente overname, bij.