Idearte 10 11 19 017

Truiense club steunt doe-het-zelvers

Communicatiebureau Idéarte uit Sint-Truiden kiest na 26 jaar voor een nieuwe profilering. “We willen een strategische en creatieve communicatieclub zijn die communicatieverantwoordelijken van diverse organisaties hulp en inspiratie biedt”, zeggen de zaakvoerders. “Het wordt een warme community waar je ideeën kan opdoen, uitwisselen en uitwerken.”

“Dankzij ontelbare tools zijn heel wat mensen tegenwoordig doe-het-zelver in communicatie”, vertelt Patricia Robinne ‘Founding Mother’ en zaakvoerder van Idéarte. “Ze maken zelf filmpjes, huren overzeese copywriters in of laten robots logo’s tekenen. Maar ze zullen nooit zonder strategie en creativiteit kunnen. Daarom ontpopt Idéarte zich tot een communicatieclub, die gespecialiseerde ondersteuning biedt en inspireert in allerlei vormen: van Framily Days en opleidingen (Idearté Academy) tot cocktailbrainstorms.”

Die positionering sluit aan bij een duidelijke maatschappelijke trend, weet Bert Stas (zaakvoerder Idearté): “Vandaag wordt van communicatieverantwoordelijken verwacht dat ze specialist zijn in alles. Online communicatie, video, copywriting, employer branding, animatie,… Maar natuurlijk is het onmogelijk om uit te blinken in alle facetten en daarom gaan ze bij een communicatiebureau op zoek naar dat tikkeltje extra. Met name de specialisaties, strategische inzichten of extra creativiteit die ze niet binnen de eigen muren vinden. En daar dient onze club dan voor.”

Mede-zaakvoerder Aline Ghys specifieert hoe Idéarte inspiratie wil bieden: “Enerzijds delen we onze kennis via workshops. Binnen de Idearté Academy leren we onze klanten communicatie plannen, uitwerken en opvolgen. Anderzijds organiseren we diverse creatieve events. Tijdens de ‘Framily days’ kunnen klanten – samen met hun vrienden en familieleden – creatief zijn en kunstenaars ontmoeten. Daarnaast zetten we een persoonlijke ‘cocktail-brainstorm’ op met onze vaste klanten. Jaarlijks stoffen we de strategische lijnen af en bedenken we creatieve ideeën.”

Idearté stelt de nieuwe identiteit, die ook een grafische uitwerking kreeg, voor op de Bedrijvennetwerkdagen in Expo Hasselt (woensdag en donderdag). Hou op weg naar hun stand ook even halt bij die van Made in Limburg!