Hogeschool UCLL was al voor de zesde keer partner van Pukkelpop. De voorbije jaren vielen de innovatieve acties erg in de smaak, zoals de campagne Alpaca my Tent Back Home (om campingbezoekers te motiveren hun tent niet achter te laten), de Milk & Boobs Bar (rustige ruimte om af te kolven), of de energievriendelijke wetenschappelijke demo’s.
Ook tijdens de zopas afgelopen editie waren er meer dan 50 UCLL-studenten, onderzoekers en docenten actief om via opvallende acties de hogeschool (en de projectwerking) in de kijker te plaatsen. Als thema werd gekozen voor duurzaamheid.
“Naast de klassiekers, zoals de 300 afkolvingen in de Milk & Boobs Bar of de 1.500 AlpacamyTent-tattoos, hebben we diverse nieuwigheden gelanceerd”, zegt communicatiemanager Jan Withofs. “Zo waren er sleutelhangers en handtassen te winnen van appel-leder, een UCLL-project waarbij lederen spullen worden gemaakt van fruitafval. Alle gadgets werden uitgedeeld aan de winnaars van de roeiwedstrijden die we op de UCLL-stand georganiseerd hebben.” Een tweede nieuwigheid was een arcadespel dat toeliet om via een helm, met hersengolven, het spel aan te sturen. “Onze school is tevens opgevallen met de go-carts die we hebben ingezet om festivalbezoekers tussen de camping en het station van Kiewit te vervoeren”, aldus nog Jan Withofs. “Hiermee hebben we vrijblijvende bijdragen ingezameld voor vzw Kiewitfonds.”
Marc Vandewalle, algemeen directeur UCLL, zag dat het goed was op Pukkelpop: “Iedereen is heel blij dat we na festivalstille zomers terug konden genieten van het fantastische Pukkelpop. En ik ben fier dat UCLL-studenten ook deze keer weer wat moois in petto hadden en ook voor nieuwigheden zorgden. De samenwerking met Pukkelpop is dan ook een mooi voorbeeld van waar UCLL voor staat: in de regio samenwerken met sterke partners; studenten unieke kansen geven en leerervaringen combineren met passie en fun.”